Jag vaknade...faktiskt!

Jag som trodde jag skulle vara en sömngångare hela dagen, vaknade faktiskt till. Men det tog en stund. Vilade även middag med lillplutten, som jag från början tänkt att jag skulle hoppa över. Men plutten hade bestämt sig för att mamma skulle sova precis bredvid honom, så då fick mamma göra det.
Men efter frukost så vart den mycket bra, och kaffet gjorde den ännu bättre. Efter frukosten så tog jag tag i projekt fönsterputsning. Lite fusk var det väl, eftersom jag bara putsade insidan. Men så här på hösten så är det svårt att öppna fönstren, eftersom de sväller. Ett fönster har vi aldrig lyckats öppna. I värsta fall får jag väl klättra runt med stege för att kunna torka dem... Men jag har har i alla fall torkat insidan i köket och lilla vardagsrummet. Efter det kunde jag inte fortsätta längre, för då hade jag inga torra trasor längre. Hushållspapper orkar jag inte hålla på med... Så nu hänger trasorna på tork, så kanske, kanske kan jag fortsätta torka senare ikväll.
Håller på med maten nu, men innan jag började med den, så var Erik iväg och handlade, och vad kom han hem med? Röda rosor till mig... jag vart så rörd så jag grät... Jag uppskattar sådana där saker så mycket, och när jag blir så glad över nåt så gråter jag... har nära till tårar, tror jag bestämt.
Theo är lite krasslig, vet inte om han är fit for fight för dagis i morgon, det får vi väl se helt enkelt.
Snart ska jag kolla till maten, baconinlindad kyckling, och så pommes till det. Onyttig beasås får det bli till också. Kanske kan jag slippa det dåliga samvetet, om jag kokar lite grönsaker till? Är snuvig jag med, så jag kanske får bilda klubb med Theo.
Har pluggat lite idag också, eller pluggat... jag har läst ett kapitel i databoken, det mesta i det kapitlet kunde jag redan, så det behövde jag inte lägga ner så mycket energi på. Har inte fått några uppgifter till det heller, så än kan jag inte göra så mycket med det. Om tid och ork finns ikväll så ska jag nog läsa lite mer... vad har jag inte bestämt riktigt, men det lutar åt psykologi... Känns som om jag vill få det gjort, medans man har föreläsningen i färskt minne.
Hoppas att ni haft en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0