Looking forward

Jag fick en så bra kommentar från MalinB, en människa jag tror har förmåga att se det positiva i allt. En person jag för övrigt gärna skulle vilja träffa på riktigt... Men hon skrev här i en kommentar att det kommer att bli trevligt när jag kommer hem, och får träffa barnen igen. Men just nu, för tillfället så sitter jag nästan och gråter konstant. Tanken på att åka ifrån Theo skär i hjärtat. För i mitt huvud så är han ju fortfarande en bebis, trots att han är 2 år. Samtidigt så har jag länge gått och önskat att få vara lite barnfri... Men en vecka är lite väl saftigt, till och med för mig. Självklart kommer jag att sakna min stora tjej också, hon har lovat sin mamma att hjälpa Erik här hemma, nu när jag inte är hemma. Ska se om jag kan hitta någon fin present till mina älskade barn. Inte vet jag om jag kommer att hinna handla nåt, men jag kan väl alltid försöka.
Igår var vi och lämnade en hel korg med kantareller till svärmor, från min mamma. Mor min har plockat hur mycket kantareller som helst, hon har frysen full. Men eftersom hon tycker att det är så kul att plocka så ger hon sig ju ändå ut i skogen och hittar ännu mer. Till hennes bekantas stora lycka, så ger hon bort stora krogar med svamp. Igår vart det min svärmors tur. Hon vart jätteglad, kanske inte över att rensa, men hon hade aldrig sett så mycket svamp på en och samma gång förut.
Just nu är Erik uppe och duschar, själv är jag klar med det, har även packat allt som jag ska packa ner. Sitter och dricker kaffe just nu, och chattar med en vän. Skönt med någon som kan få en att glömma bort det jobbiga som komma skall.
Men som Malin sa, det blir extra trevligt när jag kommer hem till min familj igen.
Nu ska jag ta hand om ett litet busfrö..

Kommentarer
Postat av: Malin B

Himmel och pannkaka så hedrad jag känner mig av detta inlägg! =)



Kantareller är smaskens. Jag hittar aldrig korgvis men när jag hittar rensar jag dem direkt i skogen för jag gillar inte heller att rensa... Mycket lättare att borsta borsta och ha sig ute i skogen. Extra bra om man är supersugen när man kommer in, slänga ner dem i stekpannan på direkten. ;)

2009-09-21 @ 14:51:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

Tvättmedel använder jag till att koka disktrasan i, inte diskmedel. ;)

Vet inte om jag vimsade till det förut?

2009-09-21 @ 16:21:45
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Millah

Skulle behöva ha ditt mail.

Har int int fått något imorgon på dan så måste jag tyvärr dra en ny vinnare :( hoppas du hinner läsa det här innan dess

Kramar

2009-09-21 @ 18:41:29
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0