Middagsutmaning

Middag håller jag på att fixa nu, blir ugnsstekt falukorv, testade en ny variant utan ost, hade bacon på istället, vad tror ni om det? Mellan korvskivorna vart det lök och tomat. Och för att såsa till allt lite, så hällde jag på matgrädde och chilisås. Till det ska vi servera mos, men idag orkade jag inte göra eget mos. Kanske för att de bara hade färskpotatis på ica, sist jag var där, blir inte bra att göra mos av det. Får vänta någon månad till innan jag kan göra eget mos. Så pulvermos får det bli. Förresten smakade jag ett jättegott mos här om dagen. Köpte från ikea, låg i frysdisken där man kan köpa korv. Det var som färdigmosad potatis som var frusen. Bara att koka upp vatten och hälla i, smakade helt okej faktiskt.
Har fått en utmaning också, från Cecilia, (och jag fortsätter att förbanna google chrome för att jag inte kan göra länkar med länkverktyget, istället kommer jag få gå in i explorer, öppna bloggen därifrån, och sen göra en länk där) denna utmaning lät lite kul.
Vad ska man göra då?
Jo, man ska lista 3 plagg som man aldrig skulle sätta på sig... finns ju så hiskerligt mycket fult, så något ska jag nog hitta...
Ganni Småblommig byxdress
Vem i hela världen sätter på sig något sådant här? Okej, smaken är som baken
men ändå, någon måtta måste det väl ändå finnas... Säkert rymlig och bekväm på många
sätt, men ful så det förslår...
Glitzy Mickey hjärta Mimmi
Walt Disney må ha varit poppis hos mig, för typ 15 år sen, att sätta
på sig en top med musse och mimmi på, det är som att göra sig av
allt vad värdighet heter. Däremot skulle jag gärna sätta på mig en tröja med en smurf på :D.
Glitzy Blue satin dress
Iddes inte lägga in någon större bild av detta fula. Om någon köper en sån här åt mig...
ja för det är bara så jag skulle få tag på en, så skulle jag för det första aldrig sätta på mig den, för
det andra så skulle jag fråga om personen i fråga inte kunde ha köpt en svart plastsäck åt mig istället, ungefär samma passform på en sådan, om inte bättre...
Ja, ni, det var en kul utmaning, men vem utmanar jag... jag utmanar Ellie.
Hoppas att ni haft en bra Lördag, snart ska jag och plutt gå upp, så han får bada. Han måste ju vara ren och snygg imorgon, när vi ska iväg och hämta Nathalie.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Det går att göra mos av potatisen nu. Mamma har gjort eget mos i nästan en månad nu.

2009-09-05 @ 20:49:44
URL: http://krajstajn.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Bra lista! Håller med fullständigt om den den där första "sparkdräkten". Inte så praktiskt (tänk att gå på toa och ha brådis i den!!)och absolut inte snyggt! Fin blogg du har! :-)

2009-09-06 @ 11:24:42
URL: http://charlottesmirakel.blogspot.com
Postat av: ≈Sanna≈

Vi har tur som har fått lite annan potatis än enbart färskpotatis då. Under sommaren får vi alltid ett extra sug efter potatismos bara för att vi inte kan/vill göra det på färskis.

De där plaggen skulle jag aldrig använda heller. Hoppas du får en fin dag!

2009-09-08 @ 09:02:26
URL: http://cdwoman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0