Solig och kall morgon

Idag var det riktigt kallt ute, när jag skulle cykla iväg med barnen till skola och dagis. 4 grader stod det på termometern, burr. Men kläder efter väder gäller, så det var bara att dra på sig 3 lager med kläder, och se, jag frös inte! Det vart snarare tvärt om. Men även om jag förbannar att cykla iväg med barnen på morgonen, så är det ändå ganska skönt... När man kommer hem. När man kan fixa sin frukostmacka i lugn och ro, brygga sig en kopp kaffe och gå igenom dagens mailskörd. Den som i vanliga fall varit riktigt skral, och mest fylld med reklam, har nu väckts upp till liv. Av alla klasskamrater. Men jag använder inte mina två vanliga adresser som jag har, utan använder mailen med dem på plattformen ZOnline. Fungerar väldigt bra.
Gårdagens premiär med chatt med 30 personer gick över förväntan. Lite rörigt, men helt okej. Sen vart det väl inte helt bra av att bredbandet la av mitt i allt. Gällde inte bara min dator, utan alla datorer här hemma. Hoppade ju igång igen efter en liten stund. Hoppas verkligen att det inte händer igen. Fast det törs jag ju nästan lova att det kommer att göra.
Köpte en kalender igår, rosa med lite trollsländor, näckrosblad och prickar på. Jättesöt, kommer att få stor användning av den. Just nu känns den väldigt tom, så jag försöker fylla den lite, med födelsedagar, och små anteckningar om när det är körträningar och när vi ska sjunga upp. Tycker det är så trist med tomma almenackor, men det behöver ju inte betyda att den måste vara fyllt med en massa viktiga möten.
Nu springer klockan iväg ser jag, jag ska äta min frukost, sen ska jag ta min plats ute i "mitt rum", och försöka få lite gjort. Har inte så mycket att göra än så länge, så det är rätt lugnt. Hoppas att några av mina böcker dyker upp idag. Har ju faktiskt betalat för dem.

Kommentarer
Postat av: Malin B

Kall morgon och riktigt varma dagar har det ju varit den sista tiden. Önskar att jag kunde utnyttja de vackra dagarna lite bättre, men det är ju fint att se solen genom kontorsfönstret också. =)

2009-09-15 @ 13:05:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0