singularis, genitiv, morfem...

Vill inte, blandar ihop allt, min hjärna är full känns det som... Det går inte att pressa in mer känns det som. Lite brutalt att börja terminen med en sluttenta... För dem som haft sommarjobb och kunnat upprätthålla ett och annat latinskt ord så kanske det går lite lättare (kanske inte)... men för mig som haft sommarlov hela sommaren så känns det inte helt lätt kan jag lova. Tentan närmar sig med stormsteg, men det gör inte min kunskap :/.
Snart ska vi äta mat, blir kasslergratäng med chilisås och annanas, det brukar gillas här hemma... Vad som händer efter det har jag ingen aning om... blir nog bara att ta det lugnt gissar jag. Har varit ruskigt trött hela dagen, och frusit... hoppas jag inte håller på att bli sjuk bara.
Min cykel är förresten dum, måste försöka mig på att laga den, om jag kan hitta nå bra verktyg för det. Mitt cykelstöd sitter numera så löst att jag inte kan ställa cykeln på det. Luften i bakdäcket har pyst ut tror jag, eventuellt så kanske det är punka? Detta i sin tur betyder att jag får GÅ till dagis, och det känner jag inte alls för... Men det får jag väl snällt göra ändå.
Just ja... på lördag så kanske vårat nya akvarium kommer, ska bli sååå spännande. Jag hoppas verkligen att det kommer då, så jag hinner se det innan jag åker till Östersund. För med lite otur så skulle det kunna dröja tills på måndag. Det blir ca 450 liter i vårat lilla vardagsrum, med saltvatten såklart.
På tisdag så kommer sotaren och ska provtrycka våran skorsten, jag hoppas att både den och allt annat runt den håller måttet, så som stegarna upp på taket, hur reglarna ligger runt murstocken... får väl hoppas att de inte hittar nåt att gnälla på.
Nu ska jag börja med maten, är vrålhungrig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0