Dag 11 – Mina syskon

Vet att jag hoppat över några dagar, eller varit lite frånvarande, men det har helt enkelt inte funnits tid till att blogga... himla tur att jag inte har bloggen som heltidsarbete :).
Men mina syskon då. Jag kan börja med att säga att jag inte har några helsyskon, jag har endast halvsyskon. Och alla syskon är rätt mycket äldre än mig, så jag vart uppfostrad som ensambarn mer eller mindre, men jag tycker inte att jag vart bortskämd på något vis, vilket jag är väldigt glad för.
Jag har två syskon på min mammas sida, Thomas som är 11 år äldre än mig och Malin som är 9 år äldre än mig. Jag har även en bror på min pappas sida Ulf heter han, men jag har ingen aning om hur gammal han är.
Min bror bor i Lindesberg, jobbar som montör och kör en röd bil. Han har gjort en del dumheter i sitt liv, som jag inte tänker ta upp här.
Min syster är gift, bor numera i Eskilstuna tillsammans med sin man och dotter från ett tidigare förhållande. Hon har även en son med sin nuvarande man. Hon är utbildad lärare och jobbar på förskola.
Min bror på min pappas sida har jag dock ingen aning om, han bor en bit utanför Lindesberg, och det bör inte vara någon större svårighet att hitta på honom om jag skulle vilja det. Och visst vore det väl kul att se honom. Får se hur det blir med det.
Som barn så jobbade han som lite allt möjligt. Jag minns att han körde lastbil, och ibland när jag hade varit hos min pappa, och skulle hem igen, så fick jag åka med i hans lastbil. Jag tyckte det var helkul, fick sitta där bak i sovhytten, i en säng som var väldigt fjädrande och mjuk, jag minns att jag tyckte att det var som att åka karusell hela vägen hem.
I dagsläget pratar jag inte med min bror Thomas, på grund av vissa saker, han vill heller inte prata med mig. Min syster pratar jag med ibland över facebook och min bror Ulf har jag ingen kontakt med alls.
Min bror Ulf är dock väldigt trevlig och snäll, har alltid varit vad jag kan minnas. Han är också den som är äldst av alla mina halvsyskon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0