Diktat

Det här med diktat, kan ibland vara hur enkelt som helst, och gå jättelätt att höra. Men ibland är det helt hopplöst. Det är inte helt lätt att sitta och lyssna på gamla band, som de fört över och gjort om till datafil. Det är många gånger hemskt svårt att höra. Och det känns himla trist att nästan aldrig få till en journal, där man någonstans markerat att man inte hört vad som sagts. Detta gör ju att man funderar på om läkarna i dagens läge pratar tydligare? Eller låter det bättre där diktatet är inspelat direkt på datorn? För ska det vara diktat som jag lyssnar på nu, där många doktorer stönar i mikrofonen, eller mumlar fram orden. Hopplöst ju.
Har för övrigt övergett tanken om att komma in och göra praktik på något annat ställe än lungkliniken på USÖ. Det tycks vara en policy rakt över att inte ta emot praktikanter. Det skylls på att de inte har tid, att det inte finns plats och det är det ena med det andra med det tredje. Har pratat med min mamma, som i sin tur pratade med han som har hand om praktikanter på Lindesbergs lasarett, och jag hoppas verkligen att jag ska få praktik där då, för på USÖ tycks det som sagt vara hopplöst. Till nästa praktik så hörde jag från min lärare att jag var välkommen till Hallsbergs vårdcentral.
Om 20 minuter så är det bygglov, jag försöker skriva ett diktat, eller just nu skriver jag här, men innan jag vart så frustrerad, så gjorde jag nytta så att säga. Ett diktat började jag faktiskt skriva men stängde ner det, för det var hopplöst att försöka höra vad de sa. Läraren själv tycker säkert inte alls att det är några svårigheter att höra, men hon har säkert hört diktaten flera gånger, och känner igen och minns vad som sägs. Men för en annan är riktigt svårt. Inte får man gissa eller tro heller, man måste vara helt säker såklart.
På Lördag så blir det tårta och fika här, för att fira min födelsedag i efterskott, det blir nog trevligt. På torsdag ska vi försöka städa och få ordning på allt, så man slipper stressa sen. På torsdag så är dessutom Theo på dagis, och då går det ju lite lättare.
Jag tänkte att jag skulle baka någon form av småkakor. Någon som har förslag på enkla kakor, som går snabbt att göra? Just det Malin Bayard, jag pekar på dig lite diskret...
Nähe, ska försöka bli klar.
För den som ville veta, så fyllde jag 30, den 18/1

Kommentarer
Postat av: Anna

2010-01-19 @ 23:01:59
Postat av: Anna

Grattis i efterskott, då visar det sig att vi är lika gamla också fast jag fyller i nov. Det där med diktat är svårt även efter utbildningen men när man har varit på praktik lite brukar det lossna och det är bara till att öva öva och öva som gäller det lossnar så småningom. Tilläggas bör att det är inte alltid vetaranerna inom yrket hör heller :) Hoppas du kommer att trivas på din praktik när det är dags. Kram ifrån mig.

2010-01-19 @ 23:04:34
Postat av: M a l i n B.

Å, GRATTIS i efterskott!!! =)

I dag har jag bakat muffins av kärleksmumssmet så dekorerade jag med "sockerhjärtan". Det blev himla gulligt och ser lite "lyxigt" ut. Kärlekesmums är en av de godaste kakor jag vet.

Dessa går ju fort att baka också, så DET får bli mitt tips! =)

2010-01-20 @ 22:06:32
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nu finns det ett inlägg till din ära! ;)

http://malinbayard.blogg.se/2010/january/inspiration.html#trackback

2010-01-21 @ 18:18:51
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: aleeekz - tävling pågår.

Hallå hallå :).

hälsar på och tänkte höra om du mår bra idag :)?



tänkte även berätta att jag har två tävlingar pågång i min blogg om du vill vara med :).



http://voffsen.blogg.se/2010/january/-tavling-fran-blavinge.html



http://voffsen.blogg.se/2010/january/-tavling-fran-httpcocobycatrinbloggse.html



Ha det så bra :) <3

2010-01-22 @ 09:59:40
URL: http://voffsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0