Dagen har knappt börjat

Klockan är inte ens halv elva, men redan är det full rulle här, men inte i den benämning som att barnen lever rövare och inte lyssnar, utan att nästan alla pysslar med sitt. Erik tänkte kasta skräp på återvinningen, men kom på att det är röd dag, det är ju faktiskt alla helgona. Skulle gärna åka till pappas grav och tända ljus där, gissar att det inte är så många andra i hans närhet som gör det, tyvärr. Tyvärr så ligger han ju begravd bredvid sina föräldrar i Frövi, och det är lite meckigt att ta sig dit, utan bil.
Nathalie ligger på sitt rum och spelar på sitt spel, Theo tar det lugnt vid tv:n, Erik är ute och grejar och jag sitter här och skriver. Men jag funderar på att snart lyfta på ändan och baka en ny rulltårta. Jag vet nämligen ett barn som vart tokförtjust över rulltårtan, och det var Nathalie =). Fast den vart god, jag lovar!
Kollade på Idol igår och då gjorde de hade Andreas Carlsson gjort om låten "all I need is you". Den hade fortfarande samma titel, men texten var lite förändrad. Detta var till förmån för unicef. Fint gjort av honom och idolerna. Tyvärr så var det ju inte Andreas som sjöng, utan mestadels idolerna. Förresten, är det fler än jag som tycker Andreas är snygg? Jag tycker det lite i smyg, så tyst, säg inget ;).
Ska snart ta fram frukost, det blir sen frukost idag, för barnen tog sig ordentlig sovmorgon, till min stora lycka, och Eriks med för den delen. Men han somnade faktiskt före mig igår =). Barnen klev inte upp innan 9, vilket var riktigt skönt. Theo vaknade iofs första gången vid 7, men då kröp han intill och la sig i min famn och sov vidare ett par timmar till.
Nu skulle jag som sagt göra frukost, och vad resten av dagen har att erbjuda får vi se, kanske bakar jag, eller så gör jag det inte.

Kommentarer
Postat av: Therese Lindström

Hej Linda! (: Jätte fin blogg! Har följt den ett tag, men aldrig kommit för mig & lämna några tassavtryck någon gång. Så jag gör det nu (: bättre sent än aldrig...



Låter som en riktigt lugn och skön lördag! Här är det också lugnt och skönt. Katterna som brukar föra oväsen ligger snällt & sover bredvid mig i soffan. Ska snart äta och diska. Sen kanske baka något. Om jag orkar. Hehe...

Ha det bra.. Kram

2010-11-06 @ 13:30:50
URL: http://kaffenallen.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0