Fiber in :)

Jaha, idag är den stora dagen här, dagen då huset ska få följa med in till framtiden... hmm det där lät nog lite väl poetiskt. För om det här huset ska följa med in i framtiden så är det minst 100 saker till som behöver göras... och då räknar jag bara med de tråkiga delarna, som att byta tak, isolera, byta fönster och sånt. Lite kul hade de väl när de kom och plingade på för typ 45 minuter sen. Jag hade nämligen inte gått upp, för när jag tänker förmiddag så tänker jag liksom från 9, det gör tydligen inte de. Så de var här runt 8. Tur jag var vaken, men låg i sängen. Nu är vi uppe på benen både jag och Theo, och en modell snyggare kille sitter i mitt kök.

. Har slut på kaffe, så min morgonstund med kaffe som jag såg fram emot fick raskt slopas, tyvärr. Tycker inte att jag kan gå och handla just precis nu, när herr snygg sitter i vårat kök... det vore ju som att kasta ögongodis till fjortisar, totalt slöseri alltså ;).

Snart ska jag väl i alla fall dra fram frukost, men grejen är väl att vi inte har någon mjölk heller. Theo vill ju ha sin välling, lyckligtvis så blandas ju pulvret bara med vatten, så där löser det sig. Så när herrarna är klara så bär det av till affären för att handla lite frukostdetaljer. För jag tror vi har lite dåligt med bröd också... Mycket som är slut i det här huset just denna Torsdag.

Imorgon har jag egentligen tenta i excel, men jag har fått lov att skjuta på den, då Theo är hemma. Idag borde jag dock göra LOA (lärande i organissation och arbetsliv tror jag att kursen heter, jag brukar kalla den för gruppsykologi, för det är precis det som kursen handlar om. Det är sista uppgiften, jag har fått VG på alla andra uppgifterna, så nu hoppas jag på att jag får till det på den här sista också.

Ser fram emot lördag, då ska jag in till marieberg, resten behöver jag inte tjata om va? Ska bli kul att se Andreas Carlsson på riktigt, i boken om sig själv så låter han så klok, och i alla intervjuer med. Boken väcker en hel del funderingar om sig själv, hur man tänker och så vidare. Man blir dessutom peppad att ta tag i sitt liv, och uppmuntrad att göra det man vill göra med sitt liv. Den andra boken han har släppt nu är ju en roman, har provläst den lite på nätet, och jag var fast direkt. Synd att jag inte får börja läsa den på en gång... kunde ju vara trevlig att läsa på tåget till och från Östersund ;). Att dessutom ha den signerad hade ju varit ännu trevligare =).

Ha en fin dag vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0