H**vete

Jag vet att man inte får svära, jag vet att det är fult att svära, och enligt min farmor så fick man svart tunga av det. Jag har svurit tyst för mig själv många gånger idag, har inte fått svart tunga. Har svurit många gånger i mitt liv också, för den delen, men någon svart tunga har jag ännu inte sett. Kanske är tur det, för hur attraktivt är det på en skala? Med svart tunga alltså...
Det jag svurit över är mina glasögon, som gått sönder. Jag var tvungen att ta av mig dem, och lägga dem i fickan idag, när vi skulle gå till dagis. Fick sådan imma och turbulens bakom glasen så jag vart alldeles tårögd. När jag stoppar ner dem i fickan så går de av... på mitten, där de går ihop över näsan. Kul... nä. Har ingen lust att betala några glasögon nu, men det får jag väl snällt göra ändå. Sen får jag snällt vänta i 2 veckor innan jag får nya glasögon. Ny synundersökning krävdes visst också, eftersom mitt recept var mer än 1 år gammalt. Men vid köp av glasögon så kostade synundersökningen endast 1 krona, alltid nåt.
Har precis kommit hem från Eriks föräldrar, har varit där och lånat deras strykjärn och strykbräda. Var tvungen att stryka våra julgardiner. Nu ska jag strax sätta upp dem, för om de ligger ihopvikta länge till så kommer de väl bli skrynkliga på nytt, och det känns ju lite onödigt.
Tiden bara springer iväg, måste ju snart hämta Theo, innan dess hade jag ju behövt skriva lite på ett par fina uppsatser som ska in, eller två rapporter, den ena ska tydligen bli väldigt lång, och den andra kortare... Jag som dessutom ser som en kratta numera, hur ska detta gå? Ögonen blir ju i alla fall inte glada av att man sitter vid datorn utan glasögon. Det är ju lagom ansträngande ändå.
Putsat fönstret har jag redan gjort, det gjorde jag innan jag gick hemifrån. Otacksamma sommarflugor. Jag gav dem både mat och vatten, och vad fick jag som tack? Jo, skit på fönstret, otacksamma flygfän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0