Mysig dag

Idag åkte vi hemifrån rätt tidigt, vi åkte strax innan halv nio in till stan. Klockan nio skulle Erik skriva kontrakt på sitt nya jobb, arbetsgivaren är för tillfället Manpower. För hoppningsvis så kommer han att bli anställd av företaget om allt funkar bra. Det är ju ett rätt litet företag, så det är ju viktigt att man kommer överens och passar in i gruppen.
För övrigt så ligger jobbet i Laxå, men det tror jag att jag redan nämnt.
Medans Erik var iväg och skrev papper och hämtade ut kläder så passade jag och Theo på att fika på Wasa. En damsugare var vart det. Theo fick en festis och jag fick en vanlig enkel kaffe. Efter det så gick vi till Våghustorget, gick in på Åhlens och skulle kolla lite, men inga affärer öppnar ju före 10. Erik var klar lagom när alla butiker öppnade så vi hann inte kolla på så mycket saker.
Efter detta så åkte vi till Marieberg, jag införskaffade mig två par tights, jättesköna, från HM. Erik köpte sig ett par nya jeans, i samma stuk som på dem han redan har, men dessa sitter snyggare än hans förra.
Efter detta så åt vi mat på donken och träffade på Sara och Linus och deras barn. Jag vart inbjuden till Ljusparty lite längre fram, trevligt =). Hoppas jag kan ta mig dit bara.
Väl efter dessa äventyr så hade vi fortfarande inte fått nog av Örebro, så vi tog en sväng in på EM-möbler. Hämtade hem deras nya katalog och så provsatt vi lite soffor. Inte kul att ha med sig Theo där inne, men vad gör man inte om man måste? Vi fortsatte sedan till Chilistore och där hade de våra fina soffa, som vi vill ha. Vi kom även fram till att en rund matta till soffan skulle passa himlans, himlans bra. Bara att fortsätta att drömma ett tag till. Vi har även planer på att byta ut vårat köksbord, men jag vet inte än... Det är ju fortfarande rätt fint... Men vi vill gärna ha ett runt, vitt bord och några roliga stolar. Vi hittade snygga bord och stolar inne på EM. Ett vitt runt bord i högglans och så limegröna stolar till. Kanske inte så passande i vårat kök just nu, men det kommer bli fint... SEN... Alltså när vi gör om i köket, byter luckor och tapetserar om och så... Eller så blir det bara en pigg färgklick i det tråkiga björkköket... Ett stort bord vill vi gärna ha i vårat stora vardagsrum, där vi för övrigt skulle göra om rätt ordentligt om vi skaffade en ny soffa... ÅÅÅÅhhhh vad jag vill ha ett antal tusen kronor... *sucka*. Men drömma kan man väl ändå göra, det kostar ju i alla fall inget, tur det.
Nu ska vi fundera ut vad det ska bli för middag idag. Jag är lite sugen på tacos, men ingen annan verkar vara speciellt sugen på det, så jag får väl böja mig för majoriteten. Men att försöka fråga Erik vad vi ska äta går inget vidare, för jag får bara "jag vet inte" till svar.
Just ja, nu på eftermiddagen så var morfar här med nathalie och linnea. Kul att träffa Linnea igen, det blir inte så ofta jag träffar henne, tyvärr. Han stannade här en stund och drack kaffe och åt av våran egentillverkade rulltårta, som vart så ruskigt god. Sen pratade vi lite, morfar mest.. om allt möjligt... nog för att han har vissa problem med ryggen och nacken, men talorganet saknar inte några funktioner, det ska gudarna veta...
En sak till, på chillistore så fyndade vi julstjärnor på fot för 50 kr/styck. Vi köpte tre, som vi ska ha i vardagsrummet, kommer bli supersnyggt. Ni får se sen, när det börjar bli dags att pynta för jul =). Önskar mig för övrigt tomtegardiner att ha här nere, i vardagsrummet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0