Snö

Oj vad med snö det har kommit, en hel massa. Det var en riktig utmaning att gå till dagis. Innan vi kunde gå så var jag tvungen att pulsa ut till förrådet, där jag trodde att jag skulle hitta ett par bättre skor till mig. Istället hittade jag Theos vintervantar, som fortfarande passar. Mina vinterskor hittade jag alltså inte. Hade gärna haft någon form av kängor i det här vädret, men det äger jag inte. Hämtade en lammskinnet och la det i vagnen, när jag hade pulsat iväg till garaget. Jag satte sen Theo i vagnen och vi skulle ge oss iväg. Gick ju jättebra, inte.

En snäll farbror stannade och hjälpte mig att lyfta vagnen från våran garageuppfart, för jag fick den inte därifrån. Kan inte skotta heller, för jag har inget att skotta med, som är helt. Färden till dagis tog bra mycket längre tid än vad det brukar göra. Sveagatan hade inte tillstymmelse till sand, så den var verkligen snorhal. Jag gled mer eller mindre ner för hela backen.

Vi kom i alla fall fram till dagis, där fröken fjäskade som sjutton. Hon har aldrig varit trevlig förut, men nu tror jag hon smort truten med smör.

Nu sitter jag här hemma igen. Jag ska göra mig lite kaffe, och så ska jag äta mig en smörgås, för frukost har jag fortfarande inte ätit, trots att klockan är långt in på förmiddagen.

Inom de närmsta dagarna så måste jag även införskaffa en halsduk till Theo, vinterskor, och termobrallor till Nathalie fryslort. Hade jag haft bättre vinterkläder hade jag gått ut och haft snöbollskrig med henne när hon kommer hem.

Så här såg det ut hemma hos oss igår kväll:
Man ser lite fotspår och snön som mer eller mindre vräker ner...
<br><br>


Just ja, ni som inte skriver vilka ni är får gärna göra det, jag blir så nyfiken på vem det är, när ni skriver till mig som om ni känner mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0