Snart jobba

Klockan 10 börjar jag. Just nu dricker jag mitt kaffe. Har även ätit frukost och duschat. Känner mig faktiskt lite smått nervös inför att få en arbetsuppgift som jag aldrig någonsin har utfört. Det närmaste skolfröken jag har varit, var typ 1 dag i gymnasiet när jag fick vara med hos klass 1-2, det var en blandklass då. Men det var som sagt bara 1 dag. Och jag kan säga att det var längesen, väldigt längesen.
Skrev ju ett inlägg igår om monsterbyxorna, och igår vann jag dem. Jag satt faktiskt och vaktade de sista minutrarna, bara för att se till så att ingen skulle bjuda över mig i sista sekund, för det har jag varit med om alldeles för många gånger förut. Köpte även leggings åt Theo. Låter kanske konstigt, men de var faktiskt jätte häftiga, med tryck i rumpan. 3 stycken jättesnygga för 179 kr. Perfekt att ha under fleecebyxor och overall till vintern, när det blir riktigt kallt.
Erik fick lämna Theo på dagis idag, himla skönt att slippa det tycker jag, för när jag åker med så är det oftast gråt och ledsamheter, och jag blir helt förstörd ju. Jag vill ju bara ta med honom hem. Jag har inte psyket för att åka ifrån mitt barn som gråter och skriker efter mig, och man verkligen hör i rösten och rädda de är. Visst har jag fått göra det ändå, men då kan jag lova att jag faktiskt har gråtit en stor del av hemvägen också.
Erik ringde även till ett företag i Kumla, hemmastadd.se, det är de som har satt in våran luftvärmepump, och nu ringde vi och pratade med dem, och de ska komma hit och göra en liten utredning till varför luftvärmepumpen inte fungerar som vi förväntat oss. Vi har ju en elförbrukning på 35000 KwH/år vilket är mycket för ett hus på 155 kvm. De trodde att våra uppvärmningskostnader skulle minska betydligt när luftvärmepumpen var inkopplad... men nä.. Så nu ska vi se om det är luftvärmepumpen som inte gör sitt jobb, den kanske är för klen, sitter på fel ställe... och så vidare. Eventuellt kunde han komma redan i morgon. Jag älskar företag med servicekänsla!!
Theo fick öppna ett paket imorse. Han var lite besviken över att han inte fick en tröja med nyckelpigor på... han är väldigt förtjust i nyckelpigor.. men jag har inte lyckats hitta något med nyckelpigor på åt honom, tyvärr. Istället fick han en grön tröja med blåa krabbor på, mer paket får han öppna ikväll. Ska försöka ta lite bilder och lägga in här, så ni som är nyfikna får se.
Ha en fin dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0