Tankspridd!!

Både igår och idag har jag varit väldigt tankspridd. Glömmer papper här och var och MIN PLÅNBOK!!!
Men börjar med att berätta om pappren.
Höll på med lite papper igår, som jag skulle ha till skolan. Detta var alltså på vårdcentralen i Laxå. Det var väldigt lite att göra just den dagen, och diktaten var få, precis som det sjuka folket. De ville helt enkelt inte vara sjuka på en måndag. Så jag, min slarver la mina papper på ett bord som inte är mitt... Ingen större fara egentligen, men jag kände mig allt annat än ordningsam när jag la mina papper där... särskilt inte när en av läkarsekreterarna kom och frågade om jag skulle ha pappren kvar...
Igår då, om plånboken så glömde jag den på vårdcentralen. Jag hade lagt ur plånboken, för vi skulle ha en liten vadslagning om antalet personer som kommer och vaccinerar sig under 3 dagar denna vecka. Vi la 5 kr var, för att den som vinner ska få en liten vinst. Tog ju då upp plånboken och la mina fem kronor, och så glömde jag plånboken bredvid datorn där jag suttit.
När klockan är kvart över tre så går jag mot tågstationen. Kommer fram dit efter en 20 minuter lång rask promenad. Öppnar handväskan, inser att min plånbok inte ligger där. Kollar telefonen. De har ringt och sagt att min plånbok är kvar hos dem. Bara att gå tillbaka... så 20 minter rask promenad igen. Stressar in och hämtar min plånbok, som de vart snälla nog att låsa in i kassaskåpet. Får den, och går ytterligare en rask promenad på 20 minuter. Kommer fram till stationen och hinner med ett tåg hem. Kommer hem vid 19-tiden på kvällen. Runt 21 somnade jag tillsammans med Theo. Och jag ska nog göra samma sak idag.
Måste ju förresten dela med mig av ett himla gott recept som jag hittade på nätet. Vi åt det till middag här om dagen. Det är helstekt fläskkarre med klyftpotatis och sås.
Börja med att bryna köttet runt om på hög värme i en stekpanna.
Sätt ugnen på 150 grader.
Gör en röra av 1 msk riven färsk ingefära
2 chilifrukter (medium starka)
2 krm salt
2 msk honung
1 tsk salt
Lägg detta på köttet, stick in en termometer. Köttet är klart när innertemperaturen är 75-80 grader.
Häll på 1 dl vatten på fatet som köttet står på. När köttet är klart tar du ut det och lindar in det i folie så det får vila. Vispa ut det lilla spad som är i ugnsformen och häll det i en kastrull. Fyll på med ett par dl grädde och en sked äppelgele. Krydda efter behag, ha i en buljongtärning/fond och låt buljongtärningen lösa sig och red sedan av. Servera med klyftpotatis, grönsaker och gelé, gärna äppelgele, som passar jättebra till fläskkött.
Vi här hemma tyckte att detta vart jättegott!!!
Nu ska jag dra mig till sängen.
God kväll!!

Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Är du tävlingsintresserad?



Jag har igång massa tävlingar nu

& det kommer in nya titt som tätt.



Var gärna med och tävla =)

--> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Är du int intresserad så ber jag så hemskt mycket om ursäkt..

Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2010-10-20 @ 10:54:01
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0