Mysig start på dagen!

Idag har jag och min dotter namnsdag, det är Ida idag. Min mamma ringde nyss och grattade mig *tack*.
För någon timme sen så skulle jag och Theo ge oss ut för att köpa mjölk på konsum. Lagom vi kommer utanför dörren så möter vi farfar på cykeln. Så vi tog sällskap med honom ner på samhället och Theo lyckades få en liten påse godis, en tidning och så fika sen på bondkakan. Jag vart bjuden på en kaffe och parisare, tack så mycket säger jag. Känns som en helt perfekt start på dagen.
Just nu sitter Theo och kollar på bolibompa och spelar på ett spel som följde med tidningen. Tidningen var för övrigt Musse Pigg som Theo är väldigt förtjust i. Fast när Theo säger det så heter det Musse Pill :D.
Vad gäller akvariet så går det framåt. Christer var här igår och drog en massa PVC, vuxenlego. Det stank Tangit på en större yta av huset än vad jag hade önskat, men nu är det i alla fall borta. Han kommer idag igen, och ska limma det sista åt oss, och sen är det klart. Han skulle även vara snäll och ta med sig lite osmosvatten (filtrerat vatten) till oss, då det tar så lång tid för oss att få fram vatten. Dåligt tryck i våra ledningar. Beror nog på att de är gamla.
Nu ska jag fixa med lite här hemma, sen så blir det nog en liten promenad, som jag lovat Theo. Jag ska skriva ut ett papper där, så att jag kan få mina pengar från CSN snart.
Just ja...
Katja
Tack för tipset. Hittade kängor med snöring, men det var bara dekorationssnörning, så de gjorde inte så mycket nytta. Försökte titta efter ett par med "riktig" snörning, men då var stövlarna sådana där som går över knät, och det vill jag inte ha :-).

Kommentarer
Postat av: emma

ellos har xl stövlar med vidd upp till 44 eller 46 tror jag .... jag har iaf 44 o fick på mig ett par som hade vidd 42 ... de med resår i skaftet blir ju ngt större

2010-09-14 @ 11:53:00
Postat av: Malin

Sv: Eller hur, det är ju jättehäftigt! Smart övning :-)



Grattis på namnsdagen!

2010-09-14 @ 23:06:48
URL: http://mejlajn.blogg.se/
Postat av: madeleine

Ett himla bra tips, tack ,-)

2010-09-16 @ 10:18:40
URL: http://muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0