Jag och mitt vasselin

bland pedaler och växlar
Ja ni, bland sådana sitter jag hela dagarna... eller sitter, det var ju lite fel. Sitter inte speciellt mycket på jobbet, jag har jätte dåliga skor, och mina fötter mår piss rent ut sagt. Jag har sån ont, så när jag kommer hem om dagarna så gråter jag nästan av smärta. Men det är ingen som tycks förstå hur ont det gör... Visst, det hjälper lite med att bada, och massera fötterna, men hur länge orkar man göra det på sig själv?? Nä, mölja ihop sig själv så man sitter som en krumelur, det är ingen höjdare, därav kan man inte massera sig själv speciellt länge. Och bada, orkar man göra det varje dag?? Nä, det tar ju faktiskt en halv evighet att tappa upp ett bad här. Men skaffa ett fotbad då tycker kanske någon... jo, det vore väl en idé... men vart skulle jag ha det när jag inte använder det??
Vilka bryderier man får bara för att man har fått ett jobb.. *sucka*.

Annars så har jag lyckats med att montera 2 sorters pedaler idag, men inte bara en av varje, utan flera stycken av varje, där emellan har jag monterat paneler, och jag kan erkänna att det börjar bli sjukt tråkigt att trycka i strömfördelare, med linser i... Skruva i en växelväljare och ännu en spak... Sen kladda på en massa vasselin... Ja ni, vasselin används visst till mycket... inte bara till läppglans... själv har jag inget sådant hemma, så tro inget *asg*.

Köpte en t-shirt åt alex idag, som han ska ha på sig på julafton, den kommer bli snygg. När jag hade köpt den plågade jag mej runt på stan en stund till, det går bra en stund i mina vanliga jumpadojor, men efter ett tag får jag ont i dem med, för jag är ju öm i fötterna redan innan.
Jag kan tala om att jag har ont fortfarande, fast jag har kommit hem för längesen. Fy så jag gnäller.
Men när man får så här ont, och man vet att man kommer att ha precis lika ont imorgon efter några timmar på golvet, blir man då lockad att gå tillbaka till jobbet?? Nä, det blir man då rakt inte. Men pengar är ju välkommet, så jag får allt stå ut med smärtan tills jag kan köpa mej ett par bättre skor, eller hitta mina gamla...

Ha de gott
Tänker nästan jämt på Erik =), min Erik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0