Mycket har hänt

Sen senast kan man säga. Det var dessutom ett bra tag sen jag uppdaterade här. Dåligt gjort av mig. Men det har helt enkelt inte blivit av, har inte orkat, inte hunnit och så vidare. Ja, det finns många ursäkter må jag säga.
Men jag kan ju börja berätta om julen, och sista veckan på jobbet. Veckan innan jul skulle ju vara sista veckan, och det kom självaste avdelningschefen ut och sa till mig. En halvitmme senare så kom Anna från uniflex och sa att jag fått förlängt. Så nu har jag jobb till 12 januari. Sen är jag väl antagligen utan. Återstår att se. Men jag hörde mig i alla fall för om det hela, och jag får använda min chef som referens i alla fall. Bra det. Så nu är det bara att hoppas att något annat dyker upp, eller att jag lyckas leta rätt på nåt annat.
På fredagen fick ju jobba som tokar, men jag fyllde upp med pedaler och paneler, så jag gissar att det kommer vara tomt när jag kommer tillbaka dit nästa år.
Julen var trevlig och mysig på alla sätt och vis, men det kändes lite konstigt att inte vara hemma, saknade min egen familj nåt enormt, men det gick bra i alla fall. Fick fina klappar och så. Barnen var i extas, vart jätteglada för alla sina klappar och har lekt duktigt med dem. Kul att se. På julafton så var ju alla små barn där, dvs mina två busfrön och så Leo, och de lekte snällt ihop hela dagen. Alex åt ingen julmat då, han föredrog att ta en middagslur på några timmar. Han somnade i soffan, och där sov han gott, fast vi andra satt ett par meter bredvid och pratade och åt massa mat.
Tomten kom, Alexander öppnade dörren, tyckte att tomten skulle komma ner till oss andra och höll honom i handen. Men istället för att dela ut julklappar så tyckte Alex att tomten och han skulle spela orgel.eller elpiano. Men till sist fick de öppna klapparna och alla var nöjda och glada.
Jag och Erik fick bland annat ett nytt lakansett, och det ska jag snart gå och bädda med i våran säng.

I mellandagarna så åkte vi iväg på kryssning tillsammans med Linda och Petter. Väldigt trevligt, men jag kände mej aningens tråkig då jag antingen hade ont i huvudet eller kände mej rejält trött om kvällarna, så att sitta i en rökig pubb var inget som kändes lockande, tydligen kände inte Erik för det heller, för han följde med mej. På nätterna vart jag väckt av Linda som snarkade, men hon var förkyld, men jag kan inte påstå att jag fick många timmars sömn he he. Men sova kan man göra en annan dag ;).
Första natten på båten så var det 11 pers på diskot, så det var rätt dött där. På det andra stället man kunde gå till så var det dansband.. yeeeaah vilket röj. Kändes inte speciellt kul på nåt av ställena. Kvällen efter så var det 90% finnar där, på discot var det finsk kareoke (värdelöst), och dansbadstråk på det andra stället. Men, men. Så är det ibland. Man kände sej rätt utanför när nästan alla var finnar, man fattade inte vad någon sa.. men, men..
Vi gick iaf i land i Helsingfors, tog spårvagnen in till centrum först och sen ut till ett ställe som heter Sealife. Mycket fint hade de där. Massa fina fiskar, och rockor och sådant. Man vart ju sugen på ett stort kar som man kunde ha en rocka och en haj i... vore coolt. Men vart ställer man ett 5000 liters kar utan att grannen blir nervös?
Det gungade lite på båten, rätt häftigt, men det kändes konstigt att gå i trappor, åkte inte hiss någon gång... kanske kan ses som lite nyttigt, vad vet jag.
Åt  i alla fall en massa god mat på båten, de hade massa god lax på julbordet där, och en hel massa annan god mat, åt i mängder. Mätt vart jag med.

Idag har vi stressat runt imassor, har köpt en klapp till Linnea, hon vart glad över den, fick en bamsekram av henne för den där ;). Nathalie fick ett Barbiprinsesslått, likadant fick LInnea, och båda vart glada över det. Alex fick en radiostyrd bil.. vad nu en treåring ska med den till... men morfar är ju morfar...
Åt även en massa god mat hos mamma med, kändes lite mer som jul nu, med alla tomtar och så... känns alltid speciellt hos lilla mamma.

Just ja, svärmor Marita ringde till min mamma, och de kom in på att de har gemensamma barnbarn, mamma missuppfattade det hela, så mamma trodde att jag var gravid, hon frågade mig flera gånger, och så vitt jag vet så är jag det inte, och vill inte bli det än heller, även om en liten finns planerad där någonstans i framtiden, helst innan erik blir 30... och helst innan jag fyller 28.

Nähe, nu ska jag ta mig en chokladbit till, och sen ska jag bädda rent i sängen. Kram på er alla!!

//Linda

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

DU om någon bör ju märka om det är gemensamma barnbarn på gång. Först av alla. *fnissar* GOTT NYTT ÅR!

2006-12-31 @ 15:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0