SNÖÖÖÖÖ

Yepp, för en gångs skull så vart jag glad för snön... men det kanske jag ska komma ihåg frammåt i April någongång, när snön fortfarande kommer ligga vit på backen... För så kommer det säkert bli med den här sena vintern.
Men för tillfället så är jag iaf glad för snön... även om det inte är så jättemycket, täcker inte ens backen, bara vissa pertier som det är lite vitt på. Men som jag längtar efter snön...
Det måste ju vara snö på julafton, annars är det nåt som inte stämmer.

Jaha, förra veckans jobb gick ju bra, slutade tidigt på fredagen, hämtade present från uniflex, men den öppnas inte förrens på julafton. När jag väl kom hem så fick jag gå hem i halvstorm. Jag lovar, det blåste nog stormbyar, naturligtvis motvind hela vägen med. Hann lagom komma innanför dörren, så kom barnen. Jag var trött som en gnu, ville bara lägga mej ner och sova. Men säg den dagen man får som man vill som vuxen?!

Nästa vecka är sista veckan jag har på volvo i hallsberg, så mycket vet jag i alla fall nu. Får se om och när Uniflex ringer och talar om ifall jag får förlängt, eller om jag får byta arbetsplats och lära mej på nytt igen. För det var eventuellt prat om att jag skulle få börja jobba på Meritor i Lindesberg, och det vore ju trevligt som f*n helt enkelt. Smidigt skulle det vara med, och mer pengar i fickan med för den delen, för då skulle jag ju kunna jobba tvåskift.

Var och grattade syrran igår, trevligt var det. Åt jättegod smörgåstårta, om det inte hade varit för den jäkla kaviaren som var längst ner.. ni vet sån där äcklig Kalles.... *urk*. Har aldrig gillat det. Andra käkar det på allt, fy, förstår inte hur.

Har varit riktigt duktig under hela förra veckan. Vart 9 kilometers promenader varje dag. Första promenaden klockan 04:50 på morgonen, och den andra dirkekt när jag kom till våghustorget från jobbet i Hallsberg. Det är alltså 4,5 kilometer enkel väg. Så jag tycker att jag har varit lite duktig i alla fall.

Nu ska vi snart fixa sallad här hemma, sen så är det väl dags att börja förbereda inför morgondagen. Jippi, det ska bli så härligt att kliva upp klockan 5. Jo, för nästa vecka så blir det lite sovmorgon, på 45 minuter, för då kan Erik skjutsa in mig till stan, då slipper jag gå. Men jag kommer vara hur nervös som helst... undrar om Uniflex kommer ringa, och undrar om de säger att jag får fortsätta där eller om jag får gå till Meritor, jag hoppas sannerligen på att jag får komma till det sistnämnda stället... Då ska jag hälsa på avdelningen jag hade min praktik på.. ha ha. Bara gå dit å säga hej... se om det är någon kändis där ;).

Nähe.. dags för lite kvällskäk.

//Linda - längtar efter julen!!

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

DUKTIGT med promenaderna tycker jag. Håller tummarna för att det ordnar sig på arbetsfronten!

2006-12-26 @ 00:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0