Första dagen = KAOS

Det är den enkla förkortningen på den här dagen.. huga ligen säger jag bara.. sånt ståhej... inget vidare alls. Blä!! Men jag kom ju iaf till jobbet... och jag ska berätta dagen i detalj, så får ni veta precis hur jag har haft det.

Morgonen börjar med att klockan ringer redan 4:30, kunde inte somna kvällen innan, somnade en bit efter 00:30. Men upp kom jag iaf. Jag gjorde mej iordning och fixade mackor, packade allt i en väska och skulle gå till tåget. Tittar i plånboken och upptäcker att där fattas ID kort och bankkort.. även mitt busskort... Vad göra tänkte jag??
Flådde runt i lägenheten och försökte leta kort, men insåg att de var borta... finns inte.. de kanske är stulna.. Då kände jag mej inte allt för glad. Hur skulle det se ut, inte komma till jobbet förta dagen?? Illa, illa tänkte jag då. Fanns inget att göra än att ringa samåkningen jag skulle ha åkt med på väg hem sen, och tala om för honom vad som hänt, så han kunde talja  om för de andra. Sen ringde jag uniflex jourtelefon och sjukanmälde mej, kunde inte komma på nåt annat att göra.
Vid 8, så ringde telefonen, och då var det Anna på Uniflex som ringde. Hon körde in mej till volvo, så jag var där kvart över nio.
Fick inget skåp, fanns inga sådana lediga tyvärr. Så tills vidare får jag byta om hemma.
Men dit kom jag iaf, och jag tittade lite hur jag skulle göra, en tjej som hette Eva visade mej. Lärde mej relativt fort hur jag skulle göra med allt, och så flöt dagen på. Åt lunch, och ett par tjejer visade mej till matsalen, gratis kaffe är det alltid där.. *trevligt*. Men vi tog lite sällskap och så.
Skojade med de andra på avdelningen en hel del... under dagen fick jag ragga rätt på en ny skjuts hem, då han som jag egentligen skulle åka med fick åka från jobbet tidigare. Men in till Örebro kom jag igen iaf. Gick av vid järntorget. Och därifrån gick jag till banken först. Skulle aktivera ett bankkort tänkte jag. Men jag hade ju inget legg, så det gick ju inte. Vidare därifrån till uniflex, som ligger en bit därifrån, vid stortorget typ. Gick upp för alla sex våningars trappor, och hämtade skor på uniflex, för jag trodde jag hade mina skyddsskor här hemma, men de är nog i Fjugesta. *suck*. Så jag fick jobba i jumpadojjor idag... inte bra, inte bra.
Men fick tag på skor, och så fick jag gå hem.. ca 4 km. Och efter att ha sprungit i trappor, stått hela dagen på volvo, så kändes det tungt kan jag tala om. Så mina ben känns möra.
Och med tanke på den lilla sömnen jag fick så känner jag mej inte direkt piggare av det. Så jag blir nog tidig i säng idag.
Men jag måste försöka fixa mej nåt att ha i matlåda imorgon, ska sms:a till erik och höra om han kan ta ut pengar åt mej, så jag slipper ställa mej och fixa mat nu... känns inte lockande kan jag tala om.

Men annars så var mitt mottagande på volvo jättebra, alla hälsade och var jättetrevliga, och jag trivs redan utmärkt. Inga problem att få kontakt med personalen och så. Så det är ett ställe som jag gärna är kvar på.

Nu ska jag ge mej in i duschen...
Ha en bra kväll alla. Min Erik är den bästa man kan ha.. puss på dej!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Men hittade du dina kort igen eller är dom puts väck?
Ja, återkom absolut om fredag..behöver ju inte va ngt avancerat, några CIDER kanske.. :) Men förstår om du är trött, usch vad tidigt du går upp, när kommer du komma hem på dagarna?

2006-11-27 @ 23:01:13
URL: http://lindaz.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Vilken START!!! "Slutet gott, allting gott" hoppas jag stämmer här iallafall! Vilken motion du fått också! GRATIS! *fnissar*

2006-11-28 @ 16:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0