Köra in...& träning

Alltså köra in lakanet under madrassen... jag och erik skojade om det där en hel massa igår, när vi skulle bädda rent i sängen... Vi praktiserade även nakna pistolens version av säker sex... fast inte med kondom, utan med gignatiskt påslakan... tyvärr innebar det att det bara var jag som var i påslakanet... Men kul var det ha ha...

Men jag och Erik har iaf pratat ut om våran disbyt där om vad jag tycker om sexchatt och så, och nu är allt bra, det känns inte jobbigt längre. Då jag vet att han skäms nåt enormt över det (varför han gör det ändå kan man ju fråga sig.. men men) Men hur som helst så är det slutdiskuterat nu, och allt känns jättebra.

Jag börjar komma igång med lite träning nu. Jag och Erik peppar visst varandra tror jag. Han vart lite sugen att cykla på träningscykeln här om dagen när jag cyklade på den. Jag körde ett 30 minuters intervallpass, det var tungt, det var jobbigt, det var svettigt.. men attans så skönt efteråt. Och man blir banne mej piggare.
Vi satte på en ny sadel, men jag får ont i häcken även av denna... illa.. Men ska man vara fin (?) får man lida pin...
Jag tänkte jag skulle ta ett pass när erik är färdig sen, även jag har ont i min bakdel.

Jag var på jobbintervju idag, och han intervjuaren... han skulle jag kunnat sätta på, på en gång. Men jag har ju mitt förhållande till Erik, kanske ska man inte ens tänka på andra när man är inne i ett förhållande, men han denna där var ju så sjukt snygg, sån karisma, och så himla fina ögon. Så det där med att hålla ögonkontakt med den som intervjuar var ju inga problem.. som det står att man ska göra.
Men intervjun gick bra, och det lät bra när jag gick, sen om de tycker att jag suger har jag ingen aning om. Men de skulle höra av sig om hur det skulle bli, om jag får jobbet eller inte.
Men som jag funderat tidigare så har jag ju tänkt att.. jo det är ju bra att få ett jobb, och man får erfarenhet från arbetslivet och så... men samtidigt så är det 8 mil att pendla.. enkel resa. Så hemma lär jag ju inte vara mycket. Så då kan man ju fråga sig hur mitt och Eriks förhållande kommer bli... antingen kommer det bli mycket bättre, eller så går det käpprätt åt andra hållet... men det får vi hoppas att det inte blir.

Ska nog snart kolla på cityakuten. Tänkte duscha nu först, men så kom jag på att jag har ju min cykelträning att göra först, och så ska jag ju göra mina 20 situps med...

Just ja, på tal om träningen igen, jag fick en länk från Malin Bayard.. (som sitter någonstans i skogarna här i Sverige), om toppfroms träningsprogram, det funkar kalas.. så det är det jag kör med nu faktiskt. Men det här med att äta nyttigt kommer lite efter... Nudlar är väl inte sveriges nyttigaste mat... Och Erik han går på hälsomöte en gång i veckan nu, så han kommer hem och berättar varje dag hur det har varit på jobbet, och vad de har sagt på jobbet. Idag skulle de visst få lära sig om kolhydrater...
De tog upp det här med transfetter förra veckan han var där, och de är ju typ farliga.. så att äta becel för att dra ner på kolesterolet, fast man inte vet om man har högt kolesterol, kan vara mer farligt än nyttigt i slutändan...
Nä, jag ska inte hålla någon föreläsning om transfetter, men jag hade en intressant diskusion om det med svärmor, och resten av familjen (förutom Emma, med familj).

Och på tal om svärmor, så var vi där igår, det var himla trevligt och de bjöd på himlans väldigt god mat... *muuuums*. Jag ska gå på köksskola hos min svärmor. Helstekt kyckling i ugnen, vet inte hur hon hade kryddat den, men det smakade himmelskt. Sen hade hon gjort nån jättegod sås till, som det var rödvin i... Trodde jag skulle äta ihjäl mej...
Efter det så följde jag med henne till ett åldersomshem, där hon är godman för en herre på 80 år, han fyllde år den dagen, så vi var där med en present och en tårta. Han vart allt lite rörd, en go gubbe på nåt sätt...
Undrar hur en annan blir som gammal, jag blir väl en gammal hagga som slår efter folk med käpp...

Nähe.. nu ska jag gå och byta brallor, och ta på mej en t-shirt... sen är det dags för mej att träna... undrar om jag kan få erik att göra situps... Det skulle hans mage må bra av...

Ha de gott alla, för jag mår gott.. förutom att jag saknar min exsvärfar.. Hoppas han har det bra i sin himmel.


23:40
Jaha, det vart ett träningspass här på kvällskvisten. Det var riktigt skönt faktiskt. Det vart en halvtimme på cykeln, och så ett antal situps, jag räknade inte så noga men jag tror att det vart 20, allt enligt mitt träningsprogram från toppform =). Erik var duktig han med, han cyklade han med, och gjorde lite rygglyft, situps, och armhävningar. Själv känner jag mej osäker på hur jag ska ligga när jag gör armhävningar, så jag undviker att göra dem... Får hitta på ett annat sätt att träna armarna på helt enkelt.
Efter det så hinkade jag i mej en del vatten, stretchade, och så vart det en snabb dusch.
Sen var det ju prison break.
Har även plockan ur och i diskmaskinen... Så mycket mer har jag inte fått gjort en dag som denna.
Imorgon är det sovmorgon till klockan 13, gött liv. Då ska jag iväg till eductus, och lyssna på korvbrödsbagarn som kommer dit och berättar om företaget. Ska bli intressant och se vad de säger. Ska ta med mej papper och penna, så jag inte somnar under de 2 timmarna som det säkert kommer ta att lyssna på dem.
Nähe, ni får ha en riktigt bra kväll alla
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0