No coments

well, well, what to say?? No coments... I mean, there is a few souls who reads this, but not a single one is writing a coment... Is it so darn hard to do?? *angry*

Dagens engelska lektion avklarad med raderna ovan, och det beskriver mitt missnöje över de som läser, men inte skriver ett ord... Nä, folk vill att man kommenterar deras blogg, men att kommentera min blogg, det är tydligen jäkligt svårt... Varför är det så?? Lathet?? Slöhet?? hmm det kanske är samma sak... Ja, ja, läs och njut, för själv njuter jag för fulla muggar. Av min sista lediga helg, eller min sista ledighet innan nästa helg. Känns konstigt att jag har någonstans att åka måndag morgon... Kommer att vara trött som en gnu, men får försöka att hålla huvet på skaft iaf. Får se det som en sovmorgon, att jag inte behöver gå upp förrens klockan 05:30. Sen börjar jag ju tidigare... så då får jag väl palla mej ur sängen redan halv fem... huvva.. gäsp säger jag...
Kom att fundera på en sak när jag gick hem från min sista dag på eductus. Erik har hittills sagt att jag nog får finna mej lite i att ta hand om hushållsarbetet så länge jag inte har nåt jobb. Det kunde jag väl finna mej lite i... även om det påminner mej om svunna tider. Undrar sannerligen om det blir någon ändring på det nu, när jag faktiskt börjar jobba. Han har en månad på sig att bevisa att han skiljer sig från andra killar.
Undrar även om jag i fortsättningen får gå upp tidigt med mina barn när de är här, det får jag säkert göra, Erik har hittills ursäktat sig med att han faktiskt har gått upp tidigt hela veckan, och behöver sova i kapp... Jag kommer få gå upp tidigare än honom sen, undrar då om jag får sova i kapp på helgerna??? Tåls att tänka på. Blir ju inte förvånad om jag får fortsätta mitt liv här, som jag gjorde med mitt ex... dvs hinna med allt hushållsarbete och hinna med och jobba och så...

Mer då, jo sista dagen på eductus... det var trevligt, även om jag inte var där mer än 47 minuter. Men jag talade om för alla att jag hade fått jobb, och alla var jätteglada för min skull. Alla var säkra på att jag fått jobb i Kopparberg, men så var ju inte fallet. Det vart ju en tvärvändning. Var ju först på intervju för proffice, och de skulle höra av sig under veckan vare sig jag fick jobbet eller ej, men de har inte hört av sig. Och jag orkar inte ringa och tjata (lat). Under veckan så ringde Uniflex, och de har jag inte haft så stor tillit för, har ju varit på intervju hos dem förut, och det har inte gett något, så jag hade slutat hoppats, men tänkte att det är lika bra att registrera sig, det kan ju iaf inte minska chanserna till jobb. Men så gick allt på 3 dagar, på torsdagen så ringde de 2 gånger, först sa de att de skulle presentera mej för volvo, och sen skulle jag få se hur det gick. De ringde några timmar senare, och då svarade jag inte, var nämligen på väg hem, och hörde inte telefonen som ringde. Men ringde upp så fort jag kom hem, och lyssnade av telefonmeddelandet, och då sa hon att volvo ville ha mej där. Så jag ringde upp, pratade med Anna, och var där igen klockan 14, skrev kontrakt och hämtade kläder.

Men annars Eductus... bytte lite mailadresser, självaste handledaren Gunilla tyckte att jag skulle maila mej om första dagen där, och så fick jag Helene's mailadress med. Så vi får se hur det går på måndag. Ska bara hitta dit. Någon som hittar i Hallsberg, och vet hur man ska komma till volvo från tågstationen?? Karta tack...

Fick några kramar och glada klappar på axeln. Värmde gott, kändes faktiskt som om de brydde sig... har fortfarande lite svårt att tro att jag är så där glad och trevlig som alla säger. Men det är väl duster från mitt forna jag antar jag.
Nu ska jag baka, för imorgon kommer Emma, Fredrik och Leo hit och leker, eller Leo leker med mina två busbarn, och vi andra vuxna och civiliserade fördriver väl tiden med annat snack... datasnack gäller herrarna i huset... vad jag och Emma kommer snacka om har jag ingen aning om... men det märker vi väl :). Ska iaf bli trevligt med lite besök.

Kram på er, Erik är min, min, min och baaaaaara MIN

Kommentarer
Postat av: Linda

Vem är det du är arg på? Jag brukar faktiskt kommentera dig ungefär lika mkt som du gör med mig..så de så :)Jättekul att du fått jobb ju! Hoppas din helg blir bra. Själv har jag vart magsjuk igen, men bättre nu. Ska ev ut imorn, med Sandra, du vet? :P Kommer gärna och fikar hos dig på söndag, om erbjudandet står kvar.
Ta hand om dig!

2006-11-24 @ 20:25:52
URL: http://lindaz.blogg.se
Postat av: Malinbayard

I vårt hus är vi nog unika, städar, fixar mat osv. båda två. Men hur det än är så är HUVUDANSVARET på mor i huset ändå, förvänta dig inget annat...

2006-11-25 @ 00:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0