ralle, bagar'n å jag

Det sammanfattar min dag rätt så bra idag, men för den skull inte allt. Do you want me to fill you in?? Ok, here we go...

Hade sovmorgon idag, fram tills klockan 13, det var skönt, men vart väckt klockan 11, av att mobilen ringde. Det var uniflex, jag har ju registrerat mej där, men jag funderar på om jag skrivit någon CV, eller om jag har skrivit nåt personligt brev där... hmmm. Hur som helst så ringde de och började fråga om jag var intresserad av att jobba i Linde, på meritor, och visst är jag det. Jag är mer än intresserad.. Trivs som fisken i vattnet där, och skulle jättegärna jobba där, även om det bara gäller som montör. Vi får se om de hör av sig under veckan, man kan ju iaf hoppas.

Ralle ja.. det är en trevlig prick det. Han är född i Somalia, fick skjuts av honom till försäkringskassan idag, han bor typ bredvid där. Snygg bil hade han iaf. Han är en sån där människa som man blir glad av att vara med. Vi tog en kaffe tillsammans på Eductus innan vi åkte. Pratade även med Benga om vad som händer, och hur det gick på intervjun i måndags.

Men på Eductus så var vi iaf på någon form av föreläsning, men det var det tråkigaste föreläsning jag varit på, det var väl för väl att den inte var längre än en halvtimme. Men det kändes lite hopplöst att gå dit för bara en halvtimme. Det jäkliga är att jag vet att det blir precis samma sak på fredag, men då har vi sovmorgon till klockan 10.. alltid något, sa han som fick se Åmål.

Jag har kommit in i träningen nu, så det vart ett cykelpass idag med, en halvtimme, räcker gott. Svett som tusan, men jag har lätt för att bli det *morr*, efter det ett antal situps, fler än 20, minns inte hur många, tappade räkningen vid 17... men gissar att det vart ca 35 stycken.
Efter det in i duschen och nu glor jag på tv... läskigt hur vissa av sveriges befolkning fungerar...

Imorgon är det dags att gå upp kvart över sju.. eller klockan går igång då, jag kliver inte upp förrens tidigast fem i åtta... Sen i väg till eductus.

Just ja, sökte ett till jobb idag.. knåpade ihop ett personligt brev som snabbast, hoppas att det får dem att titta till lite extra. Skickade även med ett kort på mej själv... Vad det var för jobb?? Telefonsupport... tror det kan passa mej, men jag vet att det är pisslön, men säkerligen bättre än de pengar jag får i dagsläget...

Kram på er!!
//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0