En hälsning från Kartonglandet

Ja ni, jag bor fortfarande i landet Kartong, där allt är i papp och saker inte står framme utan är nerpackade... Fast det blir mer och mer grejor där nu, så snart så känns det nog som ett helt riktigt hem, men det lär nog samtidigt dröja.
Idag var vi i alla fall på banken och fixade lånen för huset där, fick nycklarna och allt sånt där som ska vara. Skrev våra autografer på hemskt många papper, men nu ska väl allt vara i sin rätt i alla fall. På måndag så ska vi skriva mer papper, för lägenheten som fortfarande är våran. Och så ska vi skriva bort lånet för den. Så nog har vi att göra.
Imorgon ska vi även flytta akvariet, tömma det på vatten, lyfta ur all sten och försöka fånga fisk dessutom, det lär ju inte bli det allra lättaste.
Idag ska vi äta middag hos svärmor, skönt att slippa tänka på det, tonfisksallad skulle det bli, det låter ju i alla fall gott... får hoppas jag inte får allt för mycket tonfisk i min portion sen, mår illa av att äta för min tonfisk.
Vart bjudna på lunch idag av mäklaren, gratis är gott, eller maten var nog god ändå, men det var ju trevligt att få äta på nåt ställe för första gången, utan att behöva betala för sig.
Annars har vi shoppat lite idag, bäddset till spjälsängen, fleese-filt, kudde och spjälskydd. Vart även en sån här hållare som man brukar ställa bestick i när man har diskat, men den har vi våra plastmatlagningssaker i, istället. Det vart så rörigt i lådan där de låg innan.
Annars så börjar jag bli trött, men det är väl bara rätt, som man ligger i nu om dagarna och grejar. Men håller jag på för mycket så nog tusan får jag ont i fogarna där fram, *aj ont inte skönt*. Har mensverk mest hela tiden, men inga sammandragningar, så jag vet inte vad det är. Men det gör bara ont när jag har hållit på för mycket... Kanske någon form av förberedelse för förlossningen som komma skall. Nä, hade jag varit ett par veckor längre fram i kalendern så hade jag velat ha bebis nu, men man får ju inte alltid som man vill.
Vi var på föräldragrupp här om dagen i fjugesta oxå, första träffen, himla mysig grupp var det där, och barnmorskan var inte alls lika knepig som den jag haft i Örebro. Skönt. Skulle ju till barnmorskan här någon dag, den 5:e tror jag det var, så det är ju ett tag kvar tills dess. Den 4:e är det föräldragrupp igen, å jag som planerat in att vi skulle iväg på studiebesök till förlossningen då, måste ringa om det imorgon, å så måste jag ringa Petra oxå. Mycket att komma ihåg nu.

Hoppas vi kan sova i huset i natt, som en första premiärnatt, vore mysigt... får väl se hur de blir...

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Vinkar mellan alla kartongerna!!!
Speciell känsla att sova i egna huset första gången.

2007-08-30 @ 08:01:48
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0