STOOOOPP!!!

I lagens namn, snälla stanna, om så bara för en liten sekund, fast helst lite längre än så... Min lilla Theo växer alldeles för fort,  hinner ju inte med. Som om jag inte sagt det nog med gånger... Men, men bebisar växer fort, och skulle han må dåligt så skulle han ju inte växa så mycket som han ju faktiskt gör. Nu väger han 6160 gram och är 58 cm lång. Jämfört med för 7½ veckor sen, då han vägde 3740 gram och var 51 cm lång... Då kanske ni förstår varför jag inte hinner med?
Annars så går det bra här hemma. Han har börjat få ersättning, för i den takt som han växer så blir han inte nöjd på det som finns hos mig, dessutom så produceras mindre mjölk nu när man fått tillbaka den där tant kladd igen... Tyckte hon kunde hålla sig borta ett tag till, hade inte saknat henne alls.
Nu är äntligen vårat stora vardagsrum färdigt, dvs golv och tapeter och lister är äntligen på plats, och vi börjar så sakterliga möblera där inne. Än så länge finns bara en skänk, ett barbord med 4 stolar, en stor bokhylla och en mindre tv. Ser himla tomt ut där inne kan jag tala om... Men det ska ju in ett stort akvarium med alla tillbehör... akvariet i sig kommer vara lite över 2 meter långt, till det så hör en garderob där man kan ha alla saker till, och framför akvariet ska vi ha soffor och ett soffbord, vid den lilla tv:n där inne ska det in 2 saccosäckar, som vi beställt, de ska komma på lördag. Sen ska det upp med grejor i bokhyllan,blommor i fönstren och så gardiner. För närvarande så står det i alla fall 2 ljusstakar där inne i fönstret, ett tomte med lampa i på skänken... Just ja, har en liten gran där inne, som för närvarande är naken...
Imorgon så ska jag åka in till Örebro och fika, det ska bli himla trevligt faktiskt. Det var så längesen jag träffade mina kompisar så det ska bli kul att komma dit... Får se vad Theo tycker om saken... Senare på eftermiddagen så kommer barnen hit, ska bli kul det med, men jag vet inte hur jag ska få ihop hela kvällen. Har ju lille Theo att ta hand om, och de där två lär väl leva en massa bus... Ja, ja. det löser sig väl på nåt vis. Varför jag är själv? Jo, erik ska på julbord med sitt jobb... och så skulle det visst spelas poker oxå... Tänk om en annan kunde ha ett eget liv... men det får man väl först när man slutat amma helt och hållet...
Är glad och lättad över en annan sak också, min dotter ska flytta hit och bo hos mig på heltid. Hon ska börja förskoleklass här, hon kommer börja när terminen startar. Skulle fylla i papper för henne här hemma tänkte jag, men jag vet inte riktigt hur jag ska fylla i... lite knepigt är det... men får försöka hinna med att få fatt i kommunen imorgon.
Theo sover snällt i sin vagn, det är bara jag som inte kan sova... lär väl sitta vaken en stund till... hur länge vet jag inte... men, men... borde plocka undan lite på bordet i köket, för där ligger julklappar som ska slås in, och det vore väl inte så smidigt om barnen fick se dem imorgon när de kommer. Bäst jag gör det nu på en gång...

Just ja.. en liten bild kanske vore nåt? ;-)

image10
Är han inte söt så säg???

Kommentarer
Postat av: svägerskan

Ja en riktigt liten gobit är vad han är, lillprinsen. Usch, känns som om vi inte pratat alls den sista tiden. När ska Nathalie flytta till Fjöget?
Kram kram

2007-12-07 @ 08:51:42
Postat av: Malinbayard

Jätte söt!
Hoppla, hoppla vilket akvarium.
Vad roligt att din tös ska flytta till er!

2007-12-07 @ 10:12:11
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0