Glada besked

Det fick jag ett idag, vart rätt glad, även om jag hade hoppats på ett annat... Men det är bättre än inget alls. Vad jag snackar om?? Jo, Anna från Uniflex ringde, och sa att jag fått förlängt på volvo, så nu ska jag vara där till 23 februari. Mrn hade jag fått som jag velat så hade jag hellre hamnat på Meritor, men jag fick höra från malin att de har svårt att ta in folk från Örebro. Snacka om diskriminering.. blir så sur. När jag bodde i Storå så var inte det bra heller, vart tusan ska man bo då?? De kan väl inte få in alla bra montörer från endast Linde?? Diskriminering kallar jag det för!!
Erik hade snackat med Dejke där borta förut, och snackat för mig vill säga. Och han pratade om min praktiktid där och så... men då hade gubben sagt att en praktikplats inte behövde vara nåt positivt.. och visst, det kan jag väl förstå, om man har misskött sig... Men det hade inte jag. Det är tydligen inte meningen att jag ska få jobb där, så enkelt är det bara. skit säger jag bara.
Men jag har i alla fall ett jobb i hallsberg, får trösta mig med det.

Vart lite irriterad på han som vi brukar åka med om dagarna, han sa 10 minuter innan vi slutade, eller om det var 15, till den andra som åker med oss att han skulle jobba över. Han hade funderat på det redan på förmiddagen, men bestämt sig först på eftermiddagen. Kunde han inte ha bestämt sig för det lite tidigare så vi kunde hitta andra att åka med hem? Tydligen inte.
Det slutade med att jag och Molle fick gå till tågstationen och ta tåget hem, men det var ju tur att det kostade gratis i alla fall, för det kom ingen konduktör och bad om biljett, vilket var en jäkla tur för min del. Hade fått krångla big time då. Men det ska SJ bara ha, för sina obekväma tåg och dyra priser. Enkel biljett med SJ från Hallsberg till Örebro kostar 60 pengar. Med TIB (tåg i bergslagen) kostar det endast 30 pengar, snacka om skillnad...

Har tagit hand om lite disk här hemma, fixat matlåda åt mej, och ätit ett litet mellanmål när jag kom hem. Funderar på att käka en apelsin, borsta tänderna och sen gå och lägga mej, för jag är redan trött. Illa... Hur gör alla för att vara pigga efter jobbet? Tell me... please!

Ha en bra dag alla.. det ska jag försöka ha!! Eller rättare sagt, en bra kväll

Kommentarer
Postat av: svägerskan

jag har inte heller fattat att man ska ha ett liv efter man jobbat ......är ju helt slut när jag kommer hem...

2007-01-10 @ 20:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0