Ny vecka, nya krafter??

Ja kanske får man lite nya krafter denna vecka... Man vet aldrig.
Till en början så ansåg jag att gå till jobbet när Erik låg kvar hemma och sov, och skulle jobba eftermiddag, och därmed inte vara hemma när jag kom hem, vara en plåga. Men jag tycker inte så längre. Nu ser jag det snarare som att jag kommer hem, får rå om mig själv, och göra som jag vill, utan att någon kan kika bakom ryggen på mig när jag chattar, ingen som ställer konstiga frågor, och dessutom så kan jag sitta vid vilken dator jag vill! Men samtidigt så känns det förbaskat tomt. Saknar min Erik, samtidigt som det är lite skönt att vara ifrån honom.
Känner mig egendomlig i kroppen, vet inte vad det beror på, kanske på väg att bli sjuk, hoppas inte...

Festen hos Johan och Karin i Lördags var trevlig, så länge inte Erik och Emil gav sig in på att sjunga kareokoe med låten som fame från början gjorde... give me your love hette den visst. De kunde varken melodi eller text, trots att den stod.. det lät för jäkligt.
Men de sjöng en annan låt, en schlager, på svenska som Tomma Körberg sjöng från början... kommer tyvärr inte ihåg vad den heter, men den gjorde de ritkigt bra tillsammans.
Skrattattack fick jag när Emil sjöng My heart will go on... där missade du nåt Emma... någon som kan sjunga som en gosskörspojke, och med någorlunda bas... och skifta där emellan som ingenting... Ja, alla skrattade åt det, det skulle man ha inspelat *asg*.

I Söndags var barnen här några timmar, jag var trött som en gnu, hade kunnat somna i soffan ett flertal gånger, men det kunde jag ju inte... huga.. Men jag fick iaf gå och lägga mig tidigt på kvällen, så jag var någorluna pigg när jag vaknade... dvs vid klockan 3:30, då var jag kissnödig och kunde inte somna om efteråt... Låg och halvsov fram tills klockan hoppade igång. Dessvärre ledde det till att jag var snortrött på jobbet idag. iaf på eftermiddagen.
Imorgon är det tisdag, och det betyder veckans längsta dag... eller den får tävla med torsdagen om den saken... aj, aj.. ont i magen igen.. vad är detta??!

På Fredag ska jag gosa bebis, i Storå, visserligen lite långt dit, men vad tusan.. jag bara måste... Ska gosa med en liten Tony.. innan dess ska jag köpa någon liten present till honom... eller varför inte en liten present åt Tonys Mamma?? Ja, ja.. får se vad det blir.. det kan jag ju iaf inte skriva så här offentligt ;).

Borde göra frukost till imorgon, men jag tror jag gör den imorgon bitti istället... nu ska jag borsta tänderna, sen ska jag krypa ner i sängen.. känner mig faktiskt riktigt trött...

Jag vill ha en kram.... en godnattkram... av min Erik... suck...
//Linda

Kommentarer
Postat av: Linda

Är det någonting i magen på dig? :P :P man blir ju lite (mycket) nyfiken.. hehe du skulle ju fan ha filmat när de sköng ju :) skicka in till ..ja jag vet inte vad, men lät kul. hihi tror du fattar det, men skriver det ändå..inget jag skriver på k6 till dig är seriöst :P
*godnattkram* :P

2007-01-29 @ 21:02:49
URL: http://lindaz.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Dessa kareokekillar har min fulla sympati - man behöver varken kunna text eller melodi så länge man har KUL!!! *Malin vill också vara med* Rätt tänkt, köp en present till bebis-mamman, det är ju hon som gör jobbet! *fnissar* Men det brukar också vara så ROLIGT att köpa något till de små!!!

2007-01-30 @ 10:46:35
Postat av: svägerskan

nu måste nu ju oxå ha en karaoke fest hos er.....

2007-01-30 @ 20:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0