X=Idioter?

Det där ser ut som en ekvation som vem som helst borde kunna lösa, jag känner mej proffsig nog att kunna lösa den själv. Jag som i vanliga mattesammanhang är en riktig nolla, och som absolut inte går ihop med ekvationer... Det är mina hatobjekt och mina mardrömmar...
Men åter till rubriken som gör X=Idioter...
Om nu den förklaringen räcker. Men här kommer den hur som helst (du som inte vill läsa en historia som kan låta något bitter, kan sluta läsa nu...) .
När jag väntade och fick mina två barn, med mitt X, så var det jag som köpte alla kläder, barnbidraget gick till mig, och alla kläder som skulle köpas togs från mitt konto. Förutom ett par gånger som kan räknas på två fingrar, då X:et betalade. Jag ringde honom idag, måste ju ha kontakt med honom, pga barnen. Och jag frågade du hur det låg till med bebiskläderna som jag hade till Nathalie och Alexander. Om han kunde ta med sig några kartonger hit med dem, så jag kunde sortera ut det jag ville ha till den här bebisen och så vidare.
Vad har han gjort? Han har gett bort kläderna, inte tagit ett öre för dem, han har gett dem till sin barndoms bästa vän... Visst, det är bra att kläderna används, MEN eftersom det var jag som betalade dem, så borde han väl frågat mej om det var okej... Inte ville han erkänna det till en början heller. Utan det fick jag dra ur honom.... Är det legalt att kalla honom Idiot nu?? Om inte så gör jag det ändå... vet inte vilket straff jag kan tänkas få för det... men det skiter jag i, rent ut sagt.
Men visst, det har väl en bra sida, alla kläder som jag köpt nu, kommer ju inte vara i onödan iaf, kommer ha användning för dem och många fler... tur jag börjat shoppa redan nu säger jag.


Idag har jag iaf varit i Fjugesta, det var himla trevligt. Har sytt ett helt påslakan, förutom en kortsida, som snälla svärmor hjälpte mig med, för att det skulle gå lite fortare när vi hade ätit, och skulle åka mot Marieberg. Men annars så gjorde jag en hel massa själv. Känner mej faktiskt lite duktig, och påslakanet vart jättebra. Kollar vad man påslakan kostar i barnaffärer, så var det en himla bra affär :).


Annars borde jag fixa en ny bild på magen, och kanske fixa en en bild från ultraljudet... men jag vet inte.. får se om jag orkar...
Nu ska jag fortsätta gnälla i en tråd på familjeliv... bara för att kunna släppa det här... gaaaaaah, vill bara skrika... Nu kan ni låtsas att ni har femton rader med hemska svordommar... för det är ungefär sådana ord som snurrar i mitt huvud just nu...

Mer då?
Var till adecco här om dagen, och jag känner mej allmänt frustrerad... de frågar vad de kan göra för mig, för att hjälpa mig... Ja, jo.. ge mig ett jobb... men vilket företag tar in en tjej som är halvtids gravid??? Just det.. det lär inte finnas många av de företagen...

Imorgon eftermiddag kommer barnen, hoppas de sköter sig. Eller åt minstone är lugna och snälla. På lördag är det flygets dag här i Örebro, så det ska vi iväg å kolla på... svärfar hade biljetter, så vi slipper betala pengar för att gå in, vad jag kunde förstå iaf.
Nån dag i helgen så ska vi åka och kolla på huset igen, bland annat kolla den oinredda vinden, och så kolla ner i grunden... och se om det är några hemska fuktskador där... Det skulle ju vara det som skulle sätta stopp för köpet... Och om de säger nej till budet som vi eventuellt då lägger. Får se...

Testade förresten nåt nytt här om dagen när jag var på stan med Karin. Vi hade jättekul och skrattade... en hel del.. Smakade då för första gången nåt som jag aldrig har ätit... Bakad potatis... Med skagenröra och så en liten sallad på sidan... okej.. persiljesmöret och osten som låg i potatisen var väl inte det nyttigaste... men det var iaf gott =). Jag å Erik ska nog äta det på Söndag... vi pratade lite om det idag när vi var och handlade på ICA och såg att de hade bakpotatis... Måste bara kolla upp hur man lagar till dem, så de blir lagom bakade så att säga.

Nu ska jag strax gå och lägga mej.. är förbaskat trött... har haft mycket idag, och var relativt tidigt uppe för att vara mig, redan klockan 8 satte klockan igång...

Godkväll

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

TRIST med kläderna!!!
Jag lovar att jag inte heller hade "gillat läget".
Även att jag inte ska ha en bebis så hade det ändå varit kul att ha NÅGOT kvar, som minne, till de egna barnen...
Lycka till med husköpet!!!
Önskar er en trevlig helg med barnen.

2007-06-01 @ 14:51:24
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0