20 dagar efter

Theos födelse så kan jag skryta å vara stolt över mig själv! Eller egentligen är det väl inget märkvärdigt, men jag tänker vara lite stolt över mig själv i alla fall! Varför?? Jo, provade nämligen mina jeans idag, som satt bra innan jag vart gravid, å gissa vad, nu sitter de precis som förut! De sitter kanonbra. Skönt att ha jeans på sig igen, slippa gå ut med mysbyxor varje gång man ska gå ut... Skönt med ett par brallor som sitter snyggt eller hur man nu ska formulera sig...
Igår kväll hade jag ruskigt tråkigt. Erik somnade på soffan med tv-dosan i handen. Han somnade klockan 23, eller precis innan. Tänkte att jag skulle vara snäll å väcka honom till klockan 23 då, för han skulle kolla på nåt program om tatueringar på discovery, men det var lönlöst att försöka väcka honom. Så jag hade Theo hela kvällen, men han sov rätt mycket då. Så jag satt vid datorn rätt mycket... men det vart ju trist i längden det med. Tänkte att jag skulle hunnit med att duscha med, men det tyckte inte Theo, han ville inte sova i sin vagn alls.
Fixade iaf riktigt god mat igår, å det blir lika god mat idag, för det blir samma sak. Gjorde hemmagjord potatisgratäng igår, vart riktigt god, men den tog tid på sig att bli färdig. Stog i ugnen i över en timme innen potatisen var mjuk. Till det så stekte vi kött och så hade vi lite sallad till. Idag blir det rester lite senare, undrar om man får äta maten varm idag. Igår fick faktiskt Erik vänta med att äta, så att jag fick äta först. Brukar vara tvärt om i vanliga fall, att han får äta först... å jag får äta maten kall... Ja, jo, man kan värma den i micron, men det blir ju inte samma sak, tyvärr.
Nähe, nu kan jag inte skriva mycket mer, för nu har jag en liten Theo som visar tecken på att vara hungrig... äter på fingrarna å smackar där han sitter i sin babysitter.
Ska byta blöja först, innan det blir allt för mycket liv i luckan!
Ha de gott!

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Jag minns den härliga känslan av att komma i de vanliga kläderna igen!!!
Potatisgratäng tar väl alltid lång tid på sig?!

2007-11-04 @ 17:00:49
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0