Envisa bebis!!!

Jag tror jag kan böna och be hur mycket som helst om att bebis ska komma ut. Att varje dag jag vaknar till är en underbar dag att komma ut på, och att det kommer bli jättebra när den väl kommer ut. Men NEJ, bebis är envis å tänker då rakt inte på sin stackars mamma som inte vill annat än att den ska komma ut. Nä, den är fast besluten om att den då rakt inte tänker göra som någon säger åt den...

Men nu sitter jag väl å laddar upp helt i onödan, men jag har iaf haft mer och mer sammandragningar idag, men tyvärr så gör det ju inte ont. JAG VILL HA SMÄRTA!!!!! Men nej då, inget som gör ondare än lite mensvärk när de kommer. Slår vad om att de inte gör någon nytta heller, å jag slår vad om att jag kommer vakna i morgon förmiddag och vara precis lika rund om magen då som jag är nu.

Försöker låta bli att hoppas och tro att det ska vara på gång, men det går inte, det är hopplöst. Var kväll när jag går och lägger mig så är det sista jag tänker: I natt kanske det drar igång. Och det första jag tänker på morgonen när jag vaknar är: Nähe, ingen bebis idag heller. Okej, jag vet, det kan dra igång när som helst under dagen, men jag har svårt att tro det... Men, men.. mitt humör är helt sämst, vill inte alls vara social. Idag var vi exempelvis hem till svägerskan och fikade, massa folk där å jag kände bara att jag inte alls ville prata med en massa folk, iaf inte folk som är icke gravida. Nä, kände mej helt anti, men ansträngde mig för att vara trevlig och se och låta trevlig ut, å tror att jag lyckades. Ja, ja, det smakade iaf bra med fikat, trots att en del av det vart misslyckat, men det gör inget Svägerskan, jag lovar :-).

Nä, känner mig hemskt rastlös, skulle kunna tänka mig att ta en kvällspromenad med Erik, men det är ju så himla mörkt ute, så jag tror inte att jag får honom att gå med på det tyvärr. Å andra sidan så finns det nog inget som drar igång en förlossning om kroppen inte är mogen för det.

Får väl försöka glädjas åt kompis Karin som fick sin lilla dotter här om dagen. En ganska stor madamme, som vägde nästan 4600 gram och var 54 cm lång. Enligt tillväxtultraljudet så skulle hon väga 3800 gram...lite skillnad vill jag lova... Men jag har gjort ett sånt jag med en gång, när jag väntade dottern, å det stämde inte heller, så man ska nog inte hoppas om man får ett sånt.

Nästa tid hos BM har jag 2 dagar efter beräknad dag för förlossning, känns lite meningslöst. Jag vet att man inte ska stirra sig blind på ett datum men det är svårt när man längtar så mycket.


Har i alla fall fått en del gjort här hemma. Stora vardagsrummet börjar ta form mer och mer, men det tar tid. Vi har även fått in våran luftvärmepump så nu är det skönare värme här nere än vad det var förut. Vi har stängt av alla element, och det är varmt och skönt ändå. Får se hur det går mitt i smällkalla vintern.  Vi har ju fortfarande elementen här hemma, som kan funka som stöd om det skulle vara så, så vi lär ju inte frysa ihjäl här i vinter.

Nä, har nog förvärks SM här ikväll... å en bebis som rör sig extremt lite, visserligen kan det bero på att det är trångt där inne... men en stillsam bebis kan oxå vara ett tecken på förlossning... Nä fy vad jag hoppas... jag hoppas för mycket.

SNÄLLA BEBIS, KOM UT NU!!!

Kommentarer
Postat av: svägerskan

Vaddå vad är det för fel på oss "icke gravida"??

2007-10-07 @ 22:36:23
Postat av: Malinbayard

Å, jag VET hur det är!!!
Men som gammal klok tant (fniss) får jag säga det klassiska: "De kommer när de är färdiga!"

2007-10-08 @ 07:51:33
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0