Det går framåt

Tur det, hade varit trist om det gått baklänges. Men, men, nu ska det väl inte vara så fasligt långt kvar tills bebis vill komma, men det är väl säkrast att inte ropa hej ännu. Håller fast i mina förhoppningar om att bebis ska komma tidigare, men det är ju inget man kan garantera. Det kan iofs ingen garantera. Men man kan ju iaf hoppas. Vill inte alls gå över tiden, skulle inte vara roligt alls. Har ju gjort det en gång, så jag är glad om jag slipper det.
Men med tanke på de förhoppningar man har så kommer ju tiden som är kvar kännas olidligt lång. Tycker att varje dag sniglar sig fram, händer ingenting och man verkligen letar tecken på att en förlossning kan vara på gång, men nej då, ingenting någonstans. Nu börjar det gå till den grad att man längtar efter värkar, längtar efter smärta. Eller längtar efter smärta kanske är fel att säga, har ju haft ont av njursten förut, å det var ju inte kul alls... så den smärtan är jag glad om jag slipper.
BM tror iaf att jag kommer få innan 13 oktober, eller hon sa att om hon får gissa så kommer den lite innan... ååååå vad jag hoppas att hon har rätt.

Annars har inte mycket hänt här hemma. Vi har fixat lite grejor, har skrapat av limrester och mattrester från golvet i vardagsrummet, så det ska väl vara klart nu så vitt jag vet. Vi har satt upp en list runt badkaret där uppe, så att det inte ska rinna ut så mycket vatten på golvet. Men det känns inte som om det kommer hjälpa nämnvärt tyvärr. Nästa problem är skötbordet, som visserligen står färdigmonterat och där i ligger kläder till bebis och så där, men problemet är att det bara är laserat, och inte lackat, vilket tyvärr gör att det inte är så roligt att ställa det på golvet där uppe. Får se hur vi löser det problemet.

Nu kom äntligen Erik hem, hade börjat undra vart han tagit vägen... Så nu ska jag gå å vara lite social!

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

"Inget är som väntans tider", du vet.
Dagarna sniglar sig verkligen fram, tror nästan att det ÄR så för att vi mödrar ska bli less på väntan och bli jätte glada när det väl "hugger i".

2007-09-21 @ 16:04:47
URL: http://malinbayard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0