Hälsosam magsjuka?

Fast för att bortse från ämnet en liten sekund så får jag säga tack för alla snälla och smarta kommentarer. Fick ju sambon att fatta till sist att man orkar inte hur mycket som helst, man orkar inte gå upp vareviga morgon osv.... Till sist efter mycket om och men så  gick han upp, helt frivilligt!!! Kors i taket.  Och för en gångs skull så gjorde han det  ganska kvickt så jag slapp vakna till hur mycket som helst. Så jag kunde sova vidare i flera timmar. 

Under förra veckan fick vi magsjuka, inte trevligt alls, men det kanske är hälsosamt? Man går ju trots allt ner  lite i vikt. Min sambo tappade säkert 3 kilo, som inte var vätska... Men så tordes han inte prova att äta lika fort som jag. Han har å andra sidan inte haft kraftig magsjuka sen han gick sista året i lågstadiet. Nu är han 30, så hans kropp tar väl en stund för återhämtning. Han är ju trots allt gammal ;-).
En morgon efter att jag varit magsjuk och sovit hela natten så var jag självklart fortfarande totalt död. Fick då fortsätta sova, Theo vaknade nämligen vid 6 tiden den morgonen. Och sen sov jag till typ kvart i elva!!! Då fattade sambon att det faktiskt var allvar om att jag oxå behöver sovmorgon.

Men efter denna svit av magsjuka så börjar  man redan tänka att man kanske borde börja äta lite bättre och hälsosammare, göra slag i saken och tappa de sista kilonas övervikt. Visst, jag är inte kraftigt överviktig, men jag ligger på gränsen, och det gör jag gärna nåt åt. Allra helst skulle jag vilja träna, men det där gymmet som det var tal om att det skulle öppna här i Fjugesta det har jag inte sett röken. Trots att jag frågade om det redan i Februari eller om det var i januari. Då sa de att det öppnar inom ett par veckor... Måste säga att det var långa 2 veckor...

Vi har i alla fall beslutat oss för att äta mindre pulversåser.  Det är ju sånt som visserligen är enkelt att göra, om man inte har någon sås hemma så kan man alltid fixa det lite snabbt med vatten och pulver. Men vi ska försöka låta bli med det. Har redan börjat. De senaste 2 veckorna så tror jag vi har ätit pulversås 2 gånger. Och det tycker inte jag är speciellt mycket. Till en maträtt som vi gör ibland så behövs det, så då får man väl använda det då. Sen har vi massa annan sås i skafferiet. Och den ska ut har jag bestämt.

Idag ska vi äta sallad har jag bestämt, nämare bestämt kycklingsallad. Funderar på att köpa på mig massa kycklingfilé, och steka och skära i bitar och lägga i frysen. Sen så kan man ta fram lämplig mängd varje gång man gör kycklingsallad. Visst, det blir allra godast att använda en grillad kyckling från ICA, men då går det ju åt 40 kr åt gången oxå...  Kanske kan köpa hela kycklingar, de är ju faktiskt ännu billigare. Tåls att tänka på.

Annars då? Jo, just ja, vi har fått i våra fiskar i det stora akvariet, så nu ser det inte så dött ut längre. Och alla fiskar ser ut att trivas riktigt bra bland all simyta och alla grottor som är här och var. Sambon tycker att vi ska ha fler fiskar. Och jo, det tycker jag med. Han säger att jag ska komma med förslag på vilja fiskar jag vill ha, men det är ingen större idé, för då får jag bara höra att nej, den är för elak och den äter koraller osv. Hittar han en fisk med samma egenskaper så köper han den iaf, bara för att han vill och den är snygg. Så jag har sagt att han får bestämma fiskbeståndet själv, det blir lugnast så.  Har tingat en liten kattbebis som jag var och tittade på hos en kompis för nån vecka sen. En svart vit sak. Jättegullig tycker jag. Sen får Erik säga vad tusan han vill. Här har den ju i alla fall möjligehet att gå ute...

Måste erkänna en sak förresten, har inte varit så hälsosam som man kanske kan tro... gjorde ju kladdkaka igår, och det är väl inte det nyttigaste man kan äta, särskilt inte med vispgrädde till... Men såååå gott är det...

Nu ska jag slappa lite innan herr gnäll vaknar.

Kommentarer
Postat av: Katja

Skönt att få sova :-)
och jag satt precis och beklagade mig i min blogg om min vikt.. (tittar ner och petar mig lite på magen.. jag vill inte se ut såhär!)
min last är ju fika däremot.. mat kan jag äta bra.. men godis o fika vet jag inte hur jag ska kunna låta bli.

2008-04-08 @ 17:05:25
URL: http://pavargataistan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0