stackars lilla apan!

(obs, skrev för ett antal veckor sen, men har glömt att publicera det...)

Har förlikat mig med sömnbrist, men jag fick nog erik att fatta till sist att jag oxå måste få sova ut ibland, att även jag måste få en sovmorgon för mig själv. Dagen efter grälet så fick jag sovmorgon, utan att ens be om det... trots att han tyckte att jag hade såååå fel samma kväll som grälet så måste han ha ändrat sig under natten.... Bäst för honom det ;-).
Men för att återgå till rubriken. Kollar på apan som fick åka upp till rymden. En dokumentär som går på discovery nu... Har fått se en del tester, hur de satte på honom någon slags tryckkammare, de kollade hur långa tarmar han hade, hur han såg ut i munnen, hur stora ögon han hade... När de skulle sätta på honom en dräkt som skulle hjälpa honom att stå emot G-krafterna så bet han en av dem som gjorde det. Då den skulle sitta så hårt, gjorde väl ont på den stackars lilla chimpansen. Det slutade med att de sövde ner honom för att kunna göra som de ville... Stackars apan säger jag. Hur kunde man ens komma på att göra nåt sånt mot ett oskyldigt djur? Eller är det jag som är överkänslig? Men, men, detta var ju på 1960-talet, det var väl annat då gissar jag...
Annars idag så har jag varit himla seg, skulle plantera över koraller till nya karet idag, från det gamla. Erik trodde att han hade köpt värsta superlimmet. Ett pulver som ska blandas med vatten. Det skulle bli som en lera ungefär, men jag lyckades då rakt inte att fästa några koraller med det där jäkla limmet. Det var ju hopplöst. Provade med flera stycken, utan större framgång. Erik fick dit en korall... men resten av hipplöst. Tråkigt nog. Så det blir väl till att investera i nåt annat dyrt lim som är avsett för undervattensbruk...
Vill ju att allt ska bli färdigt nu, har testat vattnet, och allt ser okej ut. Fast jag vet inte om jag törs lita på 50% av dem, eftersom de hade gått ur i datum. Undrar om reagensvätskor kan gå ur datum... ? Ja, ja hur som helst så visade de 0 allihopa, av de som det helst ska vara 0 som resultat alltså.
Annars så låg de andra värdena lite lågt, men det går att ordna.

Mer då, Theo har varit en knäis idag, har inte velat vara långa stunder på golvet, eller i sin stol. Väldigt kramig har han varit. Han är för go den lilla parveln. Han pussas mer än gärna, och kramas när han lägger sitt huvud mot min axel. Då smälter man. Sen så får man en lång puss med massa dregel på hela kinden. Mmmmmm säger man då, och Theo tittar med sina stora blåa ögon rakt i mina och ler ett riktigt hjärtligt léende.

Vi håller på att rusta upp datorn oxå, men det går ganska långsamt. Båda våra datorer är så himla gamla, så det går inte att uppgradera dem, grejor som man skulle behöva till det finns inte längre. Så om vi vill ha mera arbetsminne på datorn så måste vi köpa ett nytt moderkort. Och köper vi ett nytt moderkort så passar inte någon processor som vi har, då måste vi köpa en ny sådan oxå. Och skulle man sen vilja spela nåt spel så behövs det absolut ett bättre grafikkort. Och vill vi ha windows vista på datorn, ja då krävs det minst 2gb arbetsminne. Gärna mer om man vill kunna göra nåt mer än bara surfa på datorn. Tur att inte hårddiskarna går ur led i alla fall... Fast en di

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0