Ojsan

Har ju liksom glömt bort att jag har en bättre blogg här... har bloggat på lunar, men vad är väl det jämför med det här. Vet inte vad jag skrivit här och inte... Får nog kopiera över så det blir en kalaslång blogg på det jag inte skrivit här...

Men som sagt, jag har fortfarande mina njurstenar kvar. Ännu är de inte borta. Någon stötvågsbehandling fick jag ju inte. Och mina stenar ramlade ner i njurbäckenet. Vilket ledde till att min njure inte mådde så bra. Fick min slang, och där sitter den.

Jag kan tala om att ha en kisslang från ryggen, som slutar i en påse på benet inte är speciellt erotiskt. Man känner sig inte speciellt sexig. Törs jag yttra mig om hur mycket jag längtar efter att ha normal sex??? Antagligen inte, men det gör jag ändå. Den som är känslig kan sluta läsa....
Drömmer om att få må bra den dag Erik fyller 30, vore väl en fin 30-årspresent?? Mig i underkläder... eller vänta nu, kanske inte. Borde nog träna bort lite av den där fula degmagen. Den är ju faktiskt fylld med fläsk oxå... Var ju tal om att det skulle öppna nåt gym här i Fjugesta, läste det i lekebergsbladet förut, men sen dess har jag inte hört nåt mer om det. Bristningar får man väl tåla, de kan man ju inte göra speciellt mycket åt, tur de bleks med tiden, men de kommer ju alltid finnas där.

Som om min slang i ryggen inte räcker till, efter att jag fick den så fick jag en stark kur med penicillin, ciprofloxacin hette det tror jag... konstigt namn. Låter lite som att de försökt blanda ihop så mycket konstiga bokstäver de kan och sen sätta ihop det till ett ord som ska låta proffesionellt nog för att namnge en medicin.

Här för ett par dagar sen så känner jag att det svider när jag kissar, hör av mig till vårdcentralen, jag ska dricka tranbärsjuice får jag höra. Men det ger inte med sig för det.  Återkommer efter helgen. Får komma och lämna ett urinprov. Det visar på blod i urinet och bakterier. Kul, får prata med en doktor, han skriver ut penicillin till mig... Så nu ska jag käka det i 5 dagar. Kul detta. Nä, inte alls.

Har nog snöat in på tamagotchi, tar hand om min dotters. Tycker det är helfestligt. Erik tycker mest den är störig som håller på och piper. Gud vad barnslig jag måste vara... Måste nog köpa mig en egen... Eller nä, jag vill ha en snygg känning som jag hittat på hm... så himla jäkla skitsnygg är den. Vill ha! Fick ju pengar av mamma, som jag skulle köpa mig nåt fint för, funderar på att köpa den för de pengarna... kostar ju trots allt 500...snyft vad dyrt.

Trött är jag oxå, men jag skyller på medicinen jag äter. Det gör ju inte att man blir speciellt pigg i alla fall.

Just ja, Erik fyller snart 30, då blir det lite kalas här, med lite mat och sånt, ska bli skoj. Hoppas att vi får allt gjort som vi vill ha gjort tills dess. Men helt lätt är det inte att hinna med allt man vill när man har en gnällig bebis. Det är inte mycket som duger åt honom. Han vill aktiveras hela tiden. Vill inte ligga själv några längre stunder på golvet, inte sitta i babysittern, där blir man ju bakåtlutad, det är ju skittråkigt. Då gör han allt för att komma upp och sitta.

Nähe, nu är friden slut, nu vaknade lillplutt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0