Galen för mindre

Det började redan igår kväll. Å då var det ingen person som gjorde mej galen, utan den här förbaskade jäkla datorn, som jag håller på att bli vansinnig över. Hade gärna formaterat om den, utan problem alls, men det går ju inte för sig med en Erik i huset. Han har sparat en massa backup mappar på den här datorn, någonstans, som han absolut ska ha kvar... Varför undrar jag... jo, men det kan vara bra att ha, och de tar inte så mycket plats. Nähe, okej då. Sen kan man inte heller formatera om den här datorn, för det måste ju sparas undan en massa saker. Vad undrar jag? Bilder säger han. Jag svarar med att jag redan flyttat på dem. Jaha, men det kanske finns andra viktiga program som jag måste spara? Hmm, jaha, å de är jättesvåra att installera om?? Tydligen.. suck.  Ja, ja, en världslig sak egentligen. Men sånt där man kan gå å reta sig på. Sen så skulle Erik göra middag. Vi skulle ha stekt korv, med mos och sen rulla in det i tunnbröd. Gott tänkte jag att det skulle bli. Erik och göra nåt så enkelt som pulvermos var ingen bra kombination. Kunde ha använt det moset till lim... Tur jag kunde fixa till det. Under hans gnäll... (Det får ju inte bli för löst för då kommer det ju rinna ut....) Ja visst ja, jag hade ju tänkt göra det till en mjölk-pulver liknande sörja...

Å nu på morgonen, vart väckt vid 6-tiden. Trött som en gnu. Theo var trött han med, men somna om? Nej då, inte alls. Vägrar sova mer än 4 timmar i sträck numera, trots att han fått ligga i min säng...  Nä, sova får man nog göra i ett annat liv.

Vad händer annars då? Jo, syrran ska ju gifta sig i april, happ, en tripp till E-tuna blir det då. Med barn å allt.. tjolahopp, undrar hur mycket av vigseln jag kommer att få se... gissar på ungefär 5 sekunder.

Theo är gnällig, är hungrig, vill ha gröt, gapar och spottar ut. Efter 7841 gången med samma tugga så tröttnar jag, och tar undan gröten. Jag vet ju att han kan äta som han ska... Då blir han jättearg. Han tycker bergis att jag är världens dummaste mamma... Å det tycker nog många andra med som läser det här.
Visserligen tog jag bara undan gröten i si så där 5 minuter, sen försökte jag igen, och då gick det bra... så nä, jag ska inte svälta honom, om det  var någon som trodde det. 
Okej, man ska inte bli irriterad på ett barn som bara är 5 månader. Men efter 2 veckor med taskig sömn precis hela tiden, och dåliga erbjudanden om sovmorgonar...  ja, då sätter tålamodet sin dåliga sida till.

För det här med sovmorgnar, om Erik ska sova, så låter jag honom sova, sen får han kliva upp när han vaknar. Men om jag ska sova, då frågar han hur länge jag ska sova... Jaha, då ska man bestämma det oxå. 2 timmar brukar jag säga. Det blir en lång suck och så knatar han iväg och byter blöja och sen går han ner med tunga steg. Men att försöka sova och känna sig stressad över att man ska hinna somna och sova gott på de där 2 timmarna, är ingen vidare bra kombination. Så jag ligger där och vrider och vänder på mig, somnar kanske sista halvtimmen. Och är ännu tröttare när jag ska kliva upp.  Men, men sånt är livet som en småbarnsmamma. Min trötthet har gått så långt att min dotter tycker det är tråkigt att spela othello med mig, för att hon bara vinner...

Nähe... kanske skulle jag försöka göra mig lite kaffe, och hoppas på att jag får dricka lite mer än 3 klunkar innan det blir kallt, och jag får börja om igen... Erik tycker det går åt kaffe här hemma, ja, tror f*n det när jag inte hinner få dricka upp det jag gör, och får göra nytt. Trodde att det var smart att ha en sån där termoskanna... Men den är ju meningslös, den håller ju ingen värme alls. Kaffet är ju till och med kallt när jag häller upp det. Ska man sen ha mjölk och socker i så får man ställa in det i micron för att det ska vara någorlunda varmt för att kunna dricka det.

Någon som behöver personal fram i oktober någon gång?? Jag är frivillig...Förvisso har jag inget körkort, men det är svårt att ta när man inga pengar har... Nähe... nu ska jag ta hand om protest bebis...

Å nej, den här bloggen var inte negativ, möjligen väldigt sanningsenlig... Men den ska även tas med en nypa salt.. förutom det där om jobbet då....

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

När man får sova är man en helt annan människa!!!

2008-03-25 @ 09:06:32
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lori

Tror du behöver en kram,kraaaaaaaaaaaammm. Klart du inte är en dålig mamma, du är mänsklig. Kan jag trösta med att 2 veckor, även om tungt är ändå bättre än 5 månader av en ickesovande bebis. Jag vaknar varje dag med hopp om att idag är dagen det vänder...Hoppas hans sovrutiner vänder snart. Tänk vad allt känns lite lättare då. Kram kram

2008-03-25 @ 13:03:12
URL: http://30something30.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0