Glad Påsk

Påsken är bra på många vis, bland annat så är ju 2 stycken hemma, men inte får man mer gjort för det. Som Katja skrev i sin blogg...
Försökte mota upp sambon  i morse, för att ta hand om Theo, men då hade han redan snackat med mig i en timme, det var mer eller mindre dagsljus i sovrummet, trots persienner. Försöka sova då är omöjligt, så det slutade med att jag motade upp honom tidigt, för att 5 minuter senare gå upp själv...
Men, men, jag sov relativt gott i natt, fast jag vaknade 2 eller 3 gånger, är så trött på nätterna så jag liksom glömmer bort om jag har gett Theo mat eller inte. Vet att jag har matat honom, men jag minns inte hur många gånger. Så när han ligger i sin säng, så vaknar han om nätterna, men får han ligga i samma säng som mig, ja då sover han gladerligen hela natten, utan att äta nåt. Tröttsamt. Hade gärna sett att han sov i sin egen säng, men han tycker tydligen inte det samma... Men jag får väl envisas, förhoppningsvis så vill han inte sova bredvid mig när han är 15...

Har varit ute på promenad idag, stannade till vid en lekpark, barnen lekte lite och så fick vi ila hemmåt för Alexander vart kissnödig. Lyckligtvis hann vi hem i tid. Theo sover fortfarande i sin vagn, han vaknade till för en stund sen när han sov ute på trappen, drog in honom i hallen och så somnade han om igen... Inte mig emot, skönt att hinna med att sitta här i fred, utan bebis.

Åt påsklunch igår, hos svärmor och svärfar, var trevligt, åt mycket, och det var gott. Skulle kunna äta hur mycket gravad lax som helst... Eller kallrökt lax... ååååååh vad gott det är.

Idag ska vi äta fläskfilé som jag köpte billigt på extrapris på ica för ett tag sen. Jo, den har legat i frysen, jag lovar. Den ligger nu i marinad för att bli riktigt, riktigt god sen, när det är dags att laga till den. Vilket det börjar bli vilken minut som helst. Funderar bara på vad vi ska ha till, vanlig kokt potatis kanske?? Eller så gör jag egen klyftpotatis och sås... Blir nog gott, det som fattas på den tallriken är grönsaker, men de har jag glömt att köpa hem... suck.
Ja, ja, får bli lite mera nyttig i ett annat liv...

Nähe, dags att börja med käk, ungarna börjar gasta om mat, trots att  de är ute... hihi.

Kram å glad påsk, idag är jag på bättre humör, får mina sura miner ibland.

Kommentarer
Postat av: Lori

Vad skönt att lillefisen sov en stund för dig idag. Vi bråkade med Noah ute och till slut gav jag up och gick in och ammade. Och visst kan föräldrar leka massor på lek och bus landet. Fanns jätte mycket roligt där! Tycker absolut du ska ditt med dem stora barnen. Minna och jag pratade om att ev ha en träff där, lite dyrare men någongång ibland kanske? Fanns till och med ett hörn för 1-3 åringarna!

2008-03-23 @ 21:14:19
URL: http://30something30.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Oj, det där känner jag igen...vara så trött på natten att man vet att man fått gå upp på natten men ingen aning om hur många gånger. God er mat låter .. här är det tråkig, "dagen innan lön" mat som bjuds, hehe.. funderar på att skramla ihop allra sista pengarna och gå och köpa en big mac istället.. men det innebär ju att vi måste ut i snöyran och det går ju inte ;-)

2008-03-24 @ 16:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0